Sivut

tiistai 3. kesäkuuta 2014

Kuulumisia


Noniin, just kun mun pitäis pakata riparille ja tehä vaikka mitä, niin päätän istahtaa kirjoittamaan tätä postausta, vaikka esim. eilenkin olis ollut paljon aikaa. No mut mä yritän kirjottaa tiivistetysti nää asiat nyt, mitä muistan ja niin.

Säät on ollu nyt tosi vaihtelevia, eka oli kauheet helteet ja sit tuli taas kylmä. Nyt onneks leirille tulossa lämmintä mutta ei helteistä, hyvä niin. Sunnuntaina 1.6 päätin kokeilla pyöräillä Cederblomille. Siitä tuli se 22km ja pari tuntia, mut ei se ees ollu niin raskasta kun mitä aluks aattelin. Toki kotimatkalla tuli vähän väsy, kun oli vastatuuli koko matkan... Mutta kyllä mä ainakin sinne aijon pyöräillä joskus valkkaan (;
Samana iltana olin vielä koirien kanssa metsässä mukana, ihan tarpeeks liikuntaa siis yhelle päivälle.

Ja järkkäriä raahasin mukana tän kuvan takia... XD
Ainiin, meijänkin koulussa oli päättärit 31.5, sain ihan hyvän todistuksen, vaikken nyt ihan riemusta kiljunut kun liikkan numero ei noussut jne, mut oon silti ihan tyytyväinen. Keskiarvo 9,5 :)

Ostoksia!

päättärimekko :)





 Eilen käytiin vielä illalla Fäbodassa, sain ihan kivoja kuvia vaikka olin laiska muokkaamaan enkä sit laittanut kaikkia parhaitakaan blogiin. Tänäänkin on ihan kiva helle, ruoan jälkeen oltais taas lähössä rannalle!





Toiseen blogiin on tulossa riparista postausta (: Sitten kattoo miten jaksan tänne postailla, ainakin joistain valkoista vois kertoa ja tunneista ja näin :) Mutta hyvää kesää vielä kaikille!

maanantai 28. huhtikuuta 2014

Eka kouluvalmennus vuodelle 2014


Ekan valkan pääsin siis menemään Delilahilla, josta jo aikaisemmassa postauksessa muistaakseni mainitsin. Oli kuuma ja kenttä pöllysi, mut oli kuitenkin tosi kiva ratsastaa lämpimässä näin kylmän talven jälkeen.

Tehtiin ihan perusjuttuja, ratsastettiin kaikki askellajit läpi jonka jälkeen otettiin reippaampaa käyntiä ja pysähdyksiä siitä, kun ne sujuivat raviinsiirtymisiä. Della oli kiva, alussa oli vaikeaa taas päästä liikkelle mutta omasta mielestä meni ihan hyvin. Varsinkin raviinsiirtymiset auttoivat paljon, kun poni sai vähän takajalkoja alle, ja näin käynti muuttui kyllä paremmaksi. Laukattiin vielä lopuksi yksitellen, ja Della oli tosi mukava vaikka sain kyllä edelleen tehdä paljon töitä. Silti tykkäsin, kun sain kunnolla ratsastaa kerrankin, nyt oon mennyt aika paljon poneilla, joilla on itsestään moottori toimimassa.

Ensiviikolla meen vielä jollain muulla ponilla kuin Fialla, oliskohan sittenkin Della? Oon aina tykännyt hypätä Dellalla, niin että sopis oikein hyvin :)










Kaikki kuvat on muuten btw mun uudella kameralla :) Kiitokset niistä iskälle!

lauantai 26. huhtikuuta 2014

Tauolta palailu


Moikka! Nyt pitkästä aikaa avasin tämän blogin, kun teki kerrankin mieli kirjoittaa. Olin pitkään kituuttanut tämän blogin kanssa, kun ajattelin että lukijoiden mieliksi. Tää tauko on tehnyt ihan hyvää, nyt kun valmennusryhmä taas alkaa piiitkän ja synkän talven jälkeen niin arvelinkin jo viime syksynä että blogin herääminen tapahtuis näihin aikoihin.

Lisäks sain myös etukäteen synttärilahjaksi ikioman järkkärin! Ella rikkoi mun aikaisemman kameran, niin että tää oli tarpeellinen hankita vaikka jouduinkin maksamaan osan itse. Mulla on nyt sitten Nikon D3200, joka on aloittelijajärkkäriksi tarkoitettu, mutta itse tykkään siitä juuri noin, asetukset on mulle ihan tarpeeksi vaikeita manuaalisesti vaihtaa vaikka en edes oo mikään ihan aloittelijakuvaaja :D Rakastuin kuitenkin tähän kameraan, sekä sen 70-300mm Sigman objektiiviin! ♥ Oonkin nyt kuvaillut ahkerasti, toivottavasti jatkuis tää kuvausinto pitkään. 

Kuten sanottu, valkkaryhmä alkaa taas. Tällä kertaa se kuitenkin alkaa aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, jo tänään eli 26.4! Fia, jolla olen mennyt viime vuoden, ontuu vielä, joten menen tänään (ja mahdollisesti seuraavatkin viikot) jollain muulla ponilla. Tälle päivälle kohdalle sattui Klockas Delilah, jolla oon mennyt pari vuotta sitten valmennuksissa. Dellalla ja mulla ei synkkaa niin hyvin kuin vois tai kun tiedän et poni ja etenkin mä osattais, mutta silti siinä on sitä jotain. Joka kerta on erilainen sen kyydissä, joskus tuntuu et mikään ei onnistu, mutta joskus poni yllättää positiivisesti. Tänäänkin positiivisin mielin, ainakin voi ajatella että jos ei suju niin pienetkin onnistumiset on superhyvä meille. Ja ihan hyvä ottaa rauhallisemmin tämä eka valkka! :) Ihana nähdä kaikkia kavereita, kun ei oo koko talvena jutellu tai mitään.

Parin vuoden takainen valmennus. Enää en kyllä (valitettavasti) oo noin lyhyt!

Sigma ♥



perjantai 17. tammikuuta 2014

Joulu-tammikuun kuulumisia

Noniin pitkästä aikaa! Joulu meni tosi hyvin, sain ihania lahjoja ja ruoka oli ehkä parempaa kuin aikaisempina jouluina on ollut. (; Uutena vuotena valettiin tinaa ja poltettiin tähtisädetikkuja, ei mitään kummempia. Koulukin on alkanut hyvin, meillä oli melkein heti joululoman jälkeen bilsankoe, joka meni yllättävän hyvin: 9+. Meillä on liikassa taisto-viikko, meillä oli sama viime vuonnakin. Se on ihan kiva, sellanen lihaskuntojuttu. Nyt en kerkeä kirjoittelemaan hirveitä määriä, joten kuvapainotteisena pysyy tämä postaus. Kuvan on otettu kaikki joulu- ja tammikuussa. :)


Opettelin ton joululoman aikana :)


Yks päivän kun kuvailtiin Maisa oli vähän söötti.. :*

Tyypillistä meidän kameraa: valotusaika on niin lyhyt, että ei voi muuta kuin vähän leikkiä :D


No comments XD

Vihdoinkin kuukausilinssit!

Linssien puhdistusaineita

Tässä nyt ei näy oikein mitään, mutta tehtaiden "pilvet" oli ihanasti värjäytyny pinkeiks meidän kadulta katottuna ♥

maanantai 23. joulukuuta 2013

Jouluisia kuvia

Enjoy!












Joulukuusesta ei (vielä) ole parempaa kuvaa, tämäkin salamalla välkkäisty...

Hyvää joulua kaikille lukijoille!

Huomenna teen jouluaatosta EHKÄ päiväni kuvina, katsotaan! (:

torstai 19. joulukuuta 2013

Pikaisia kuulumisia

Heippa! Mä kirjotan nyt nopeesti kännykällä vaan, kun tuntuu etten kerkee koneella koskaan mitään tekemään. Samalla haluun vähän testata, miten kuvat näkyy tän kännykän kautta, onko ne yhtä huonolaatusia kuin mun edellisestä kännykästä postattuna vai ei.

Maanantaina mulla oli vika soittotunti, soitettiin läpi parit joululaulut ja sit käytiin esittämässä ne kvartetin (neljä soittajaa) kanssa. Lopuks saatiin vielä pipareita ja glögiä, ihan jees lopetus vuodelle! :)

Tiistaina käytiin Reetan ja Idan kans salilla, ekaa kertaa Jeppis gymillä kun aikasemmin ollaan aina käyty Fitnessillä. Se oli tosi kiva paikka, varsinki ku juostessa oli eessa kolme TV:tä :D Niin ja seittemän maissa mentiin ravintolaan juhlimaan Iidan 14v synttäreitä. Oli tosi hauskaa ;))

Keskiviikkona eli eilen meillä ei ollu ollenkaan ratsastustuntia, koska Ellalla oli sen joulujuhlat joita mekin oltiin kattomassa. Oli ihan kivaa vaikkakin tylsää..

Tänään torstaina oltiin taas salilla, kun Jeppis gymillä oli niin kivaa, tällä kertaa vielä Ronjakin tuli mukaan. Oltiin aika kauan, treenasin eniten käsiä ja alaselkää, saa nähä onko huomenna mikään paikka kipeänä (: sit käytiin kirpparilla, ja löysin ihanan mekon lauantain joulujuhlaan! <3 äsken katoin vielä yhen leffan loppuun mitä viime viikonloppuna alotin.

Vielä loppuun pahoittelut, jos kuvat ovat huonolaatuisia! En tosiaan yhtään tiedä millasia niistä tulee.

keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Erikoispostaus nro 1: Kuvapostaus!

Kiitos kaikille ehdottajille, lisää ehdotuksia saa vielä laittaa tähän postaukseen, niin toteutan ne ehkä sitten toisessa osassa! (: Tämä on ihan prikulleen sama sitten kuin toisessakin blogissani :)













Niin ja kännykkälaatu luonnollisesti...