Sivut

torstai 30. toukokuuta 2013

Onni ei ole ikuista

Olin siis nyt siirtynyt pikkusiskojen tunnille keskiviikolle, kun minulla ei enää ollut soittotuntia silloin. Menin Pirrellä, jonka sain myös varustaa.

"Ai pitääks mun tunnille?"
Tunnilla menimme ensin alkulämpät, joiden jälkeen tulimme ensin käynnissä kiemurauraa ja sen jälkeen ravissa. Teimme kiemurasta myös pohkeenväistöjä uraa kohti, eli ikäänkuin kentän keskeltä uralle. Pirre oli reipas ja väisti kivasti. :) Väistöjä tulimme myös sekä käynnissä että ravissa. Lopuksi tulimme vielä vastalaukkaharjoitusta, jossa nostimme laukan kiemuralle (jos olimme vasemmassa kierroksessa, nostimme oikean laukan) ja otimme sen alas ennen kuin poistuimme kiemuralta. Pirren kanssa nostot olivat hyviä mutta laukka olisi ehkä saanut pyöriä paremmin. Lisäksi ulkona oli ihan karmean kuuma, joten keskittymiskyky oli kyllä koetuksella. Pirre oli onneksi tosi kiva ja reipas, ehkä vähän raskas edestä mutta muuten helpotti paljon oloa noin kuumalla kelillä! (:

Näissä ratsastuskuvissa asentoni oli kauhean huono (eikä muutenkaan kyllä koskaan :D), joten kovin montaa en viitsi teille laittaa.



Sitten niihin todella huonoihin uutisiin: Hamilton muuttaa pois. Ponipoika lähtee Kirkkonummelle, Helsingin lähistölle asumaan. Se sekä Granit (joka myös lähtee) ovat olleet myynnissä jo lähes vuoden, joten tämä oli jotenkin huonoa tuuria että juuri kun oltiin Reetan kanssa tutustuttu poneihin ja luottamustaso oli korkealla, soitetaan samalla viikolla kummastakin ponista ostopyynnöt. Granithan lähti vain Härmään saakka, joten paikanvahdos ei ole mitenkään suunnaton, kun taas Hamiltonin kanssa tuntuu kuin oltaisiin ihan eri mantereella. Onneksi Hamiltonia tullaan hakemaan vähän kauempaa, joten sitä tarkkaa hakemisajankohtaa ei ole vielä päätetty. Ainakin luultavasti saan yhdet kisat vielä ponilla mennä, sitten vaihdan Klockas Fiorellaan, joka oli alussa toinen vaihtoehto näistä kahdesta ponista valmennusryhmään. In fact, silloin olin sitä mieltä että Fian ottaisin mieluummin, jos saisin valita. Nyt en ole edes ajatellut koko ponia, kun Hamiltonin kanssa ollaan edetty niin valtavia askeleita eteenpäin ja sen kanssa on ollut pelkkää hauskaa tehdä töitä.

Ajatukset on jotenkin kauhean sekaisin päässä, enkä saa niitä oikein järjesteltyä. Eilen tuli kuitenkin itkettyä koko ilta, ja tänään koulussakin oli hiukan vaikeaa. Kyllä se siitä helpottaa: sanoinkin nyt äitille, että aijon ottaa kaiken irti näistä viimeisistä hetkistä Hampsun kanssa! Mukaan tuleekin tästä lähtien aina omena ja heppanamuja :) Sitäpaitsi poni saa tosi hyvän omistajan.


 Huomenna päästään toiselle tunnille tällä viikolla, jess! Tuntuu, että viikko on paljon kiinnostavampi kun pääsee kaksi kertaa hevosen selkään. Lupaan myös ottaa kuvia Hamiltonista ainakin satatuhatta, joko laitumelta jos en sillä mene tai sitten äiti saa kuvata kentän laidalta. ♥ Rakas poni, I'll miss you so much.. Miten voikin johonkin poniin olla näin kiintynyt näin lyhyen ajan jälkeen? Jonkinlaista kuvapostausta & fiilistelyjä ponskin lähdöstä on tulossa sitten lähempänä lähtöä.


sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Kouluvalmennus nro. 2 ja uutta ulkoasua!

Tänään oli jo vasta toinen kouluvalmennus minulle, muillahan on ollut kolme. Sain ottaa Lotan hienon koulusatulan Hamiltonille, kun Rasmus oli tulossa samaan valkkaan ja tarvitsi oman satulansa. Poni oli ihana kun hain sen tarhasta: se seurasi naru löysänä perässä. ♥
  Mentiin yläkentälle kävelemään vähän ennen valkan alkua. Meillä oli siis alakentällä tämä valmennus, ja sinne lähdimmekin sitten kun kello näytti 9.30.


Aloitimme ihan normaalisti nopeilla alkuverkoilla, joihin kuului käynnin, ravin ja laukan läpikäyminen.Välikäyntien jälkeen siirryimme isolle pääty-ympyrälle, joka oli siis oikeasti tosi iso. Siitä teimme pienen voltin avoimelle sivulle (jossa siis aidat eivät ole toisella puolella). Menimme näin ensin käynnissä, sitten lisäsimme ravin isolle voltille kun pienempi säilyi edelleen käynnissä. Kun kaikki meni hyvin, ratsastimme kummatkin ravissa. Lisäsimme lopuksi vielä puolikkaan isosta voltista laukassa, joten siirryimme raviin juuri ennen pienelle voltille kääntämistä. Hamilton toimi koko ajan ihan kivasti, nostot olivat aktiivisempia kuin edellisillä ratsastuskerroilla ainakin. ♥ Ainut "huono" juttu oli, että poni tuli ravissa ainakin aika etupainoiseksi ja ikäänkuin kantoi itseään (tai päätään) ohjien varassa. Yritin vain ratsastaa enemmän eteen, ja kyllä se muoto sieltä myös tosi hyvin löytyi! :) Lopuksi menimme vielä muutamat pohkeenväistöt allaolevan kuvan osoittamalla tavalla, ja ponski oli niissä kans kiva.






Mitäs muuten pidätte uudesta bannerista? :) Yritin vaikka millä ohjelmilla värkätä varmaan pari tuntia, mutta sitten totesin, että kyllä nyt täytyy ensin vain tehdä kollaasi ja sitten muokata kuvaa & lisätä siihen tekstit sun muut. Kaikesta saan kiittää Picmonkeytä! ♥ Niin ja ulkkaa saatan vielä vähän muokata. (:

lauantai 25. toukokuuta 2013

Estekisat Unna & Hamilton 60cm ♥

Hamilton meni tosi ihanasti koko ajan, hyppäs kivasti ja saatiin ihan hyvät ekat kisat alle. Tuli kaks kieltoa, mutta nekin oli kuskin mokia. :) Meidät olis siis perjaatteessa hylätty, mutta näissä kisoissa ketään ei hylätty onneksi, joten kaikki saatiin sellaset ihanat oranssit ruusukkeet :3 En nyt jaksa kertoo mitään, mutta video & kuvat kertoo! Jos videon laatu on surkea, johtuu se ihan Youtubesta eikä kamerasta ;)







perjantai 24. toukokuuta 2013

Tunti :)

En sitten jaksanutkaan olla kirjoittamatta jo tänään :3 Tältä päivältä siis kaksi postausta! (Käykää kurkkaamassa se toinenkin jos olette missanneet.) Muttamutta: tänään olin normilla tunnilla, ja menin Granitilla. Laitoin sen valmiiksi, joskin satulaa jouduin hetken odottamaan kun se matkusti Eldenin selässä edellisen tunnin. ;) Lopulta sain satulankin kaapattua mukaan ja kentälle päin.

Ratsastimme tällä tunnilla ensin pitkät kunnolliset lämmittelyt, jonka jälkeen siirryimme hiukan pienemmälle neliölle, joka oli merkattu tötsillä. Granit oli alkuverkassa aika hidas eikä laukka pyörinyt, kuten ei myöskään sitten neliöllä laukatessa. Jotenkin jäi sellainen fiilis, ettei mikään liikkunut eteen ja että täytyi kokoajan ratsastaa hirveästi eteen, jottei oltaisi ihan stopattu. Lisäksi Granit oli koko tunnin sitä mieltä, että tänään ei kuljeta nätisti, vaan piti päätään itsepintaisesti aasimaisesti vaikka miten asettelin ja yritin pehmentää tuntumaa. Laukkojen jälkeen kävelimme hetken sisäuralla, jolloin kaula pyöristyi ihan hyvin, mutta heti raviin siirtyessä se meni taas muulimoodille. Kyllä tuota yhteistyötä vielä saa hioa, ennen kuin siitä tulee täydellistä! (:



Tässä tää normi xD



Kuvailua ja uuden kameran testailua

Tänään mulla vaan teki mieli postata, mullahan on tunti illemmalla mutta siitä en sit kuitenkaan jaksa enää yheksältä kirjottaa. Ajattelin nyt sitten jakaa vähän näitä kuvia mitä tolla uudella kameralla olen ottanut, voi olla että isä pystyy tänäänkin kuvata tuntia, saa nähdä. :) Sitten lauantaina onkin kisat ja sunnuntaina valmennus! (: Teen varmaan kisoista ja tän päivän tunnista yhteisen postauksen ja sit valkasta erillisen. Ja saatte muuten kommentoida mieluusti, mitä piditte kuvista. Kamerahan oli siis Olympuksen SP-720UZ ja tykännyt olen! =)

Piteån söpö kävelykatu :3






keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Estetunti [videokooste!] (:

Tällä viikolla pääsin poikkeuksellisesti eri tunnille kuin missä normaalisti olen, me kun lähdemme Piteåon torstaina ja tulemme vasta sunnuntaina, joten perjantain normitunti jää välistä. Onneksi eiliseltä sitten löytyi tilaa! :)

Tällä kerralla vuorossa oli esteitä, kaksi pystyä suoralla linjalla pitkillä sivuilla ja puomit lävistäjillä. Menin Hamiltonilla, jonka sain myös laittaa valmiiksi kaikessa rauhassa ennen tunnin alkua.
Tunti alkoi tavalliseen tapaan käynnillä uralla pitkillä ohjilla, sen jälkeen ravi- ja laukkalämpällä. Hamilton kuunteli kivasti, oli reipas ja nosti laukatkin tällä kerralla paremmin. Tulimme myös puomeja ravissa ja kevyessä istunnassa, poni oli tosi kiva ja eteenpäinpyrkivä. (:


Hyppäsimme ensin pari kertaa yksittäistä pystyä, tarkalleen ottaen kaksi kertaa kumpaankin suuntaan kumpaakin estettä, joka kerralla korkeus nousi. Meillä Hamiltonin kanssa ei taaskaan ollut mitään ongelmia hypyissä, poni hyppäsi kivasti ja tiet säilyvät hyvinä jne. =)

Lopuksi tulimme kaksi kertaa pienen radan: ensin pysty, sitten raviinsiirtyminen -> puomit ravissa lävistäjällä (ja samalla suunnanvaihdos) -> pysty laukassa. Eka "rata" oli joku 60cm (siis ne pystyt), toka 70cm. Lisäksi esteet olivat ns. erikoisesteitä, kummassakin oli tötsiä/tynnyreitä alla. Eipä Hamilton niitä kuitenkaan kamalasti kuikuillut, päinvastoin. Joku siellä parkkipaikanpäädyssä vähän jännitti, kun siellä lähdettiin aina oikomaan ja jouduttiin tehdä muutama voltti että päästiin kunnolla kulmaan ja nostamaan laukkaa ravin & puomien jälkeen. Poni oli kyllä muuten tosi ihana! ♥ :3


Mullahan oli eilen synttärit, ja sain kuin sainkin lahjan jota olin toivonut: kameran! :D Isi oli sitä testaamassa eilen, ja ihan hyviä kuvia sillä sai. Videotkin olivat tosi hyviä, ainoastaan tarkennut oli hiukan hidas. Videoklippejä tuli kuitenkin sen verran paljon, että niistä oli pakko tehdä videokooste; siinä kun oli kaikki hypyt! Ja muuten - ihana biisi ♥

lauantai 11. toukokuuta 2013

10.5 Pirre

Menin eilisellä tunnilla Pirrellä. Tehtiin aika samoja juttuja kun muutkin tällä viikolla (mitä olen kuullut), eli kolmikaarista kiemurauraa kumpaankin suuntaan. Menimme ensin käynnissä sen läpi, sen jälkeen ravissa muutaman kerran ja lopuksi otimme laukkaa uralla. Nämä olivat siis lämmittelyjä (: Kun oltiin vähän aikaa kävelty, tultiin niin että käveltiin ensimmäinen puoliympyrä, suunnanvaihdoksesta nousi ravi -> toinen puoliympyrä ravissa -> tokassa suunnanvaihdoksessa laukannosto -> laukataan vika kaarre. Pirre oli tosi hyvin kuulolla ja reippaana, nosti hienosti laukan kun pyysi jne. ♥ Ainoa pieni ongelma oli, kun muut tulivat uralla vastaan kun ollaan menossa ravipuolikasta, ja Pirrehän on pomo, joten kaikki ponit jotka tunnilla olivat pelkäsivät Pirreä. Minun piti aina oikaista kaarteessa, ettei tulisi törmäystä & tappelua. Ja jotenkin aina satuin sellaiselle kohdalle, että törmäämme kaikki jonossa toisiimme :D

Kukaan ei ollut kuvaamassa, eikä niitä kuvia olisi edes saanut kun satoi vähäsen. Kirjoitan muuten nyt sen takia tänään ilman sitä valmennuspostausta minkä lupasin - tai no, lupasin kirjoittaa kummastakin samassa postauksessa. Tällä viikolla valmennusta ei kuitenkaan pidetä, sillä on äitienpäivä ja tänään oli Lindalla jotkut aluekisat. Ensi viikollakaan ei päästä valmennukseen, kun ollaan Ruotsissa, ja oman tuntinikin jouduin siirtämään tiistaille. Yritän kirjoittaa sitten tiistaina seuraavan kerran! :)