maanantai 24. syyskuuta 2012
Tunti :)
Menin Rasmuksella. Sain laittaa sen kuntoon, mutta en oikeen voinu nauttia siitä, koska oli aikamoinen kiire. Oltiin tultu tallille vähän myöhään, oli tyyliin 20min aikaa laittaa valmiiks. :/
Mentiin alussa ihan tavallisesti (niinkuin aina yleensäkkin), eli käyntii, ravii ja laukkaa. Sitte otettiin välikäynnit ja sen jälkeen alettiin tehä temponvaihteluita käynnissä. Rasmus meni ihan hyvin, en tiiä, en vaan oikeen osaa pidättää sitä oikeen, kun tuntuu et se vaan kovenee ohjien alkupäästä :) Mutta silleen ihan hyvin meni, että ei ollu mitään suurempia ongelmia. ;) Mentiin samoja hommia kans ravissa, ja seki meni ihan hyvin. vaihettiin jossain välissä suuntaa ja mentiin samoja juttuja sillenki.
Lopuks laukattiin vielä niin, et nostettiin L:ssä ja C:ssä laukka ja laukattiin johonki R:än ja S:än kohalle. Eli ikään ku 1/4-osa kierrosta. Rasmus ei alussa halunnu yhtään nostaa, mihin satto myös vaikuttaa se et ajattelin ite, et toi ei tuu onnistumaan. Rasmuksella nimittäin on (ainaki mun) vaikeeta nostaa jostain tietystä pisteestä, ku se tarvis niin paljon tilaa ja silleen. Sil on kuitenki isot liikket, ja sitte ku kentällä on vielä yhtäaikaa 5 ratsukkoa, niin onhan se aika paljon. Et en siinä saanu ku ehkä yhen kunnon noston, muut tuli vasta joskus S:ssä tai R:ässä... :)) Mut toiseen kierrokseen sain oottaa, että lähes kaikki oli laukannu kunnolla loppuun, ja sitte sain mennä vähän niinku yksikseni laukkailemaan. Nyt nostot onnistu jo paljon paremmin, ja sain muutaman kerran nostettua ihan oikeesti kirjaimesta L tai C. ♥ Eli siihen olin tyytyväinen.
Oikeestaan noi nostot onnistu vasta, ku tajusin, et rasmuksella ei tartte kauheesti pamputtaa pohkeita nostossa, vaan pitää laittaa tyynesti sisäpohje satulavyölle, ja poni nostaa laukan kuin vettä vaan. Eli ei saa hermostua, jos se nosto ei ihan heti tulekaan, vaan pidetään sisäpojetta kunnolla edessä, niin kyllä se laukka tulee sieltä vaikka käynnistä. ;) Tuo pitää muistaa myös monella muulla ponilla... ;D
No joo, mutta ens kerta Cederblomilla on taas perjantaina, joten sillon sitte postausta taas kehiin. ;) Moroo!
sunnuntai 16. syyskuuta 2012
Tunti + kisat
No, samaa ei voi kyl sanoa musta, koska koko tunti meni ihan pieleen, ainaki omasta mielestäni. Della oli kokoajan pohkeen takana eikä liikkunu lähes mihinkään. Laukat ei varsinkaan sujunu hyvin, tehtiin vielä sellasta salmiakkikuviota, siitä puolet laukassa (ikäänku kulmankatkasut kummanki pitkänsivun kulmassa, jos kässäsitte). Della ei laukannu koskaan loppuun saakka, ja kannuski valu kokoajan uusissa chapseissa. :( Mutta öö en ollu kauheen tyytyväinen... Siit ei oo kuvia.
Tän päivän kisoihin piti lähtee aika aikasin, klo 7.30. Haettiin Della ja harjattiin se, ja katottiin ekan luokan suoritukset. Kaikilla meni ihan hyvin, ja meijän joukkuelainen voitti niitten luokan! (Se oli harrasteluokan kouluohjelma.)
Sitte tuli meijän luokka (C-merkin kouluohjelma), ja mentiin siinä sitte lämppäämään Della alakentälle, joten en nähny muitten suorituksii. Della meni kuitenki ihan mukavasti siel alakentäl, en vaan saanu nostettuu suoraan käynnistä laukkoja (siinä luokassa niitä oli). :) Käveltiin takasin ylös, ja siel jouduin käveleen, ku ei ollu kenttää missä kokoajan kunnolla ajaa eteen. Ihan ennen mun radalle lähtöä vähän herättelin, tuskin siitä mitään apua kummiskaan oli.
Nimittäin radalla en saanu Dellaa laukkaamaan milliäkään, en raipan kanssa saati sitte ilman. Se vaan yksinkertasesti kieltäyty yhteistyöstä. En tiiä, siihen voi vaikuttaa moniki juttu, enkä niitä mun luulojani nyt ala tässä luetteleen. Mutta surkeesti se kuitenki meni, ja tultiin (of course) vikoiks, vaikkaki jaetulle vikalle sijalle. En ollu yhtään tyytyväinen... Vikat kisat meni ihan penkin alle, vaikka se voi kyl johtua myös mun mielialasta, ku en ollu yhtään valmis meneen kisoihin, perjantain tunti oli menny sen verran huonosti...
Pisteet 88p ja prossat 48,7. Siinä se.
Wilmalla K.N. Specialissa meni tietenki ihan äärettömän hyvin, hän sai Dellaan laukkaan tuosta vain... Tollaset hommat vaan lannistaa mua, jos joku toinen saa ponin paremmin ku minä. Se voi olla kateutta, en tiiä oikeen mitä se on, mut ne ei sais kumminkaan lannistaa mua. Pitäis vaan ajatella että itellä menee hyvin, tapahtupa mitä tahansa. Miks se on niin, että jotkut ponit tottelee toisilla ja toiset taas toisilla? Toi on tosi hyvä kysymys. Koska eräs Pumba tottelee mua tosi hyvin, ja meillä on lähes aina sujunu moitteettomasti. Joskus on ollu niitä huonoja hetkiä, mutta lähes aina hyviä. Dellalla se on toisin päin. Kai sitä täytyy vaan ajatella, että tollasilla hevosilla kehittyy eniten. Täytyy tohon vaan sanoa, että Pumballa kehittyy eniten. Ehkä se ei ookkaan ihan niin... Sitä pitäis kyllä miettiä joskus ihan kunnolla.
Tietenki tykkään ratsastaa erilaisilla poneilla, mutta jotkut vaan vallottaa sydämen. ne jotka tottelee parhaiten. Niin sen ei pitäis olla, mutta niin se vaan kuitenkin on... :) Onneks mulla on Pumba, eikä aina tartte taistella...
No niin, nyt oon höpöttäny ihan tarpeeks tältä kerralta, saa nähä millon tulee lisää tällasia (luultavasti heti ens kerralla, ku mulla on menny surkeesti). :) Moido!
lauantai 8. syyskuuta 2012
Estekisat... ;D
No, lämmiteltiin kuitenkin eka yläkentällä, jonka jälkeen tultiin alakentälle (Wilma ratsasti siis ekana siinä luokassa Dellalla, joten se sai ratsastaa ponskin alas). :) Katoin siinä lämmittelyä ja kaikkee, ja sit näin tietty kans Wilman radan. Ne on kyllä niiiin vahva ja hyvä pari, siis Wilma ja Della. ♥ No joo, mutta tämä pari sai neljä virhettä uusinnassa, kun yksi puomi tuli alas. Muuten he menivät ihan älyttömän lujaa ja reippaasti, ja Della jopa pukitteli kentällä (jota en oo sen nähny tekevän koskaan!) :D Eli jos sitä yhtä pudotusta ei olisi tullut, niin Della olisi kyllä voittanut. :(
Mutta sitten mä menin selkään, ja Della oli aika reipas lämppäryhmässä ku siellä ratsastin. Poni oli hyvällä tuulella, sen kyllä huomas. ;) Hyppäsin muutaman kerran siinä ja sitten jo ulos kentältä.
Joku oli ennen mua, mut sit oli mun vuoro, ja menin kentälle + tervehin. :) Nostin laukan ja tälleen, ja eka este meniki tosi hyvin, samaten oikeestaan kaikki. Vissiin toisella ja viidennellä esteellä puomi kolahti, mut ei tippunu! ♥ Arvosteluhan tässä luokassa oli 367.2, joten uusintä heti perään, jos oli saanu puhtaan radan. No, uusintaan siis päästiin, ja kaikki meni siinäki oikein hyvin. ♥♥ Della oli tosi reipas (ei tietenkään yhtä reipas ku Wilmalla) ja kaikki täsmäs. Hyppäs jopa kauempaa ku tavallisesti!! :D
En nyt sitte muista aikaani, mut sen näkee varmaan huomenna sieltä nettisivuilta http://www.stallcederblom.com/. :)) Kuitenki olin toooosi tyytyväinen kaikesta, ku olin saanu puhtaan radan ja muutenki :D No joo, sitte kävelin siinä loppukäynnit ja vein ponin talliin + harjattiin sitä Wilman kaa. =)
Viel hiukkasen kuvia:
perjantai 7. syyskuuta 2012
Väistötunti ;)
Eli: Menin DELLALLA, tällä mahtavalla pikkutammalla.. ♥♥ Niinkuin jo arvata saattaa, Della oli ihana. ;D Mentiin pohkeenväistöjä käynnissä, ja laukattiin koko uraa. Della liikkui hyvin, mitä nyt alussa hiukan testaili (voi että, tuli ihan mieleen sillon ku olin alottelija ja menin Dellalla, sillon se puuhas koko tunninh tuota samaa, mitä nyt teki vaan alkutunnista) ;) Sain sen kumminki sitte liikkumaan, ja liikkuki tosi kauniisti loppujen lopuks. Ekassa suunnassa laukat ei oikein sujuneet, mutta toiseen suuntaan jo paremmat. Väistöissä Della asettu muotoon tosi nätisti, ja sehän on semmonen vähän ehkä liianki pehmee poni, että helposti kyllä väistää, ei vaan oikein kunnolla. Sitä on vaikee selittää, mutta Linda osas selittää sen oikein hyvin. :) Kuitenkin näky ihan ne väistöaskeleet, silleen väisti kivasti. ♥
| Väistöjen alussa... |
| ...ja aika loppuvaiheessa ♥ |
Mentiin tietysti sitte loppuravit ja -käynnit. :) Della meni ihan hyvin niissäkin, vähän ehkä vauhti rupesi hyytymään mutta muuten... Perfecto. ;P ♥
Huomiseen sitten vaain !! :D
Kisat! :D
Cederblomillahan on huomenna kisat! Osallistun Delilah-ponilla 55cn-luokkaan. :) Siinä on arvostelumenetelmänä 367.2, joten uudesta lähtömerkistä 30 sekunnin kuluessa uusintaan suoraan, jos on saanu puhtaan radan. ;)
En nyt mitenkään älyttömästi kirjota, koska illalla sitte (jos jaksan) kirjotan tänpäiväsestä tunnista. :) Se siis alkaa vasta klo 19. Toivotaan että isä voi kuvata meijän järkkärillä! :D
Sitte vielä sellasta, että ku kirjotin siitä edellisestä kouluvalmennuksesta, ja ku Della ei kääntyny, niin Linda keksi mikä asiaan vaikutti (eli siis muukin kuin ratsastustaitoni): Dellalla oli epäsopivat kuolaimet! :( Nyt sille on onneksi vaihdettu kolmipalat, ja toivottavasti menee kisoissa sitten paremmin niitten ansiosta. ;) Toivotaan ainakin parasta!! ;D
lauantai 1. syyskuuta 2012
Eka kännykkäpostaus (TESTI!!) :D
Täs nyt vaan kokeilen laittaa jobku kuvan tähän blogiin kännykän kautta. Jos tää toimii yms. nii se o vaan hyvä, voi sitte joka paikasta vaan kirjotella, eli tekstii tulee vähän useemmin!! ;P