Tiistaina olimme kouluvalkassa. Menimme sinne suoraan Lantelan ratsastustallilta, jossa oltiin avustamassa pienten lasten leirillä (lisää siitä toisessa blogissani). Menin tällä kertaa Izalla, meitä oli vain kaksi ryhmää, joissa meidän omassa neljä ratsukkoa - poneille vähän rennompaa. :) Iza oli kuitenkin suht reipas koko ajan, eikä nyt ollut niin raskasta kuin mitä yleensä sen kanssa on.
Menimme nyt ihan perusjuttuja, koska seuraavat kisat eivät ole ihan lähiaikoina. Alkulämppien jälkeen teimme parit pysähdykset pääty-ympyröillä, ravi-käyntisiirtymiset ja lopuksi treenasimme laukannostoja L:ässä ja C:ssä. Nostimme laukat ensin ravista, ja kun tämä meni hyvin, nostimme muutaman kerran myös käynnistä. Iza nosti ihan hyvin laukat jopa käynnistä, ja oli muutenkin kiva ja kuulolla kokoajan.
Kuvia ei nyt ole, kun unohdin kameran Lantelaan. Ensikerralla toivon mukaan! :')
perjantai 21. kesäkuuta 2013
lauantai 15. kesäkuuta 2013
Harjoitusestekisat 15.6.2013 ♥
Aamulla herätys oli jo ennen kahdeksaa, että kerkesin herättää siskot ja laittaa kaikki omat kamppeet päälle ja syödä aamupalaa. Meillä meni aika kauan, sillä äitin piti hakea auto huollosta, ja tien päällä oltiinkin vasta yhdeksän maissa. Ellalle tuli vähän kiire varustaa Emma, joten mä vähän autoin sillä aikaa kun Reeta hoiti Pirren kisakuntoon. :) Mulle tuli vatsa kipeeks jossain vaiheessa, olisko johtunut ihan jännityksestä tai jostain, joten menin hetkeks autoon lepäämään kun meidän luokkaan oli vielä reilusti aikaa. Sillä välin Reeta ja Ella olivat varustaneet Pirren ja Ella meni lämmittelemään kun menin itse harjoittelemaan omaa rataani alakentälle sekä tietysti seuraamaan Ella-siskon rataa kun hän oli 40cm-luokassa. (:
Ella kisasi siis ensimmäisenä Pirrellä, minä toisena ja Reeta kolmantena (ei tietenkään peräkkäin, mutta siis Pirrellä tuossa järkässä ;) ). Kaikille oli omat lämmittelyryhmät, joissa hypättiin pari estettä kumpaankin suuntaan. Pirre toimi minulla ihan hyvin, ehkä vähän nihkeästi ensialkuun mutta se hyppäsi kuitenkin hyvin. Kisaradallakin meni hyvin, päästiin normirata sekä uusinta puhtaina läpi, ja sain uusinnassa myös oikaistua yhdessä paikassa aika kivasti, mistä olen tyytyväinen! :D Palkintojenjakoon tämä suoritus ei ihan yltänyt, mutta sen sijaan Reeta voitti luokan todella tiukoilla teillään uusinnassa Pirrellä :) Tosi hyvin meni mielestäni kaikilla kolmella Pirren ratsastajalla!
Meille tuli muuten nyt uusi tietokone, tämmöinen kunnon pöytäkone jossa on yhtä iso ruutu kuin meidän TV:ssä on ;) En nyt siis osaa kauheasti kirjoittaa tällä näppäimistöllä ja Windows 8 käyttöjärjestelmäkin on ihan uusi tuttavuus, joten tässä on vielä vähän opettelemista.
Laitoin tähän nyt Ellastakin kuvia, kun en löytänyt mitään keinoa lähettää niitä hänelle. (: Saat siis kopioida vaikka omaan blogiisi!
Ella kisasi siis ensimmäisenä Pirrellä, minä toisena ja Reeta kolmantena (ei tietenkään peräkkäin, mutta siis Pirrellä tuossa järkässä ;) ). Kaikille oli omat lämmittelyryhmät, joissa hypättiin pari estettä kumpaankin suuntaan. Pirre toimi minulla ihan hyvin, ehkä vähän nihkeästi ensialkuun mutta se hyppäsi kuitenkin hyvin. Kisaradallakin meni hyvin, päästiin normirata sekä uusinta puhtaina läpi, ja sain uusinnassa myös oikaistua yhdessä paikassa aika kivasti, mistä olen tyytyväinen! :D Palkintojenjakoon tämä suoritus ei ihan yltänyt, mutta sen sijaan Reeta voitti luokan todella tiukoilla teillään uusinnassa Pirrellä :) Tosi hyvin meni mielestäni kaikilla kolmella Pirren ratsastajalla!
Meille tuli muuten nyt uusi tietokone, tämmöinen kunnon pöytäkone jossa on yhtä iso ruutu kuin meidän TV:ssä on ;) En nyt siis osaa kauheasti kirjoittaa tällä näppäimistöllä ja Windows 8 käyttöjärjestelmäkin on ihan uusi tuttavuus, joten tässä on vielä vähän opettelemista.
| Haha : DD |
| ♥ |
| Kauhukaksikko! xD |
Laitoin tähän nyt Ellastakin kuvia, kun en löytänyt mitään keinoa lähettää niitä hänelle. (: Saat siis kopioida vaikka omaan blogiisi!
torstai 13. kesäkuuta 2013
Estetunti
Eilen en päässyt enää illalla koneelle, joten postauksenteko vähän myöhästyi (taas). Ratsastin kuitenkin Pirrellä, hyppäsin sillä vissiin ekaa kertaa kunnolla - talvella joskus sillä kyllä menin ja hypättiin ihan pikkuisia, muttei sitä ehkä lasketa..? ;)
Hypättiin ihan vaan kahden esteen sarjaa toisella pitkällä sivulla. Mentiin nämä ensin tietenkin puomeina verkassa, ensin ravissa ja sitten laukassa. Välikäyntien jälkeen alettiin hyppäämään, ensin ihan matalista lopussa hieman korkeampiin (max. 70cm). En kyllä yhtään osannut ratsastaa, hypyt tulivat tyyliin ravista vaikka lähestyminen olikin laukassa. Kertaakaan ei kuitenkaan tiputtanut eikä kieltänyt, sinänsä hyvä! Viimmeisen kerran kun tulin sarjan, sai Pirre sekä minä jostain potkua ja näyttiväthän ne hypytkin sitten joiltain (: Viimeinen kerta tultiin siis ihan hyvin mielestäni. Mutta kyllä pitää paaaaljon vielä petrata tulevaisuudessa :D
Unohdin ladata kameran, joten kuvia ei nyt ole, ainakaan uusina... Onko muuten ollut hyvä, että niitä uusia kuvia on ollut joka postauksessa? :)
Niin, nyt kun ponipoikani on poissa, joudun saan hetken ratsastaa muilla poneilla ennen Fian selkään nousemista. Siinä oli jtn sellasta että Lotta on lomalla jne, en oikeen ees tajunnu, mutta siis Fialla alan ratsastaan vasta juhannuksen jälkeen. Nämä tulevat (apua, ylihuomiset!!) kisat meen Pirrellä, tiistain valmennuksesta en yhtään tiiä vielä, mut veikkaisin Izaa tai Rasmusta. Sitten saan Fian ihan itselleni! Mä en malta oottaa siihen poniin tutustumista :3 Se oli kuulema hypänny jättiloikan sivuun, niin että Lotta oli tippunu, vaan sen takia että Innishannon oli pissannu keskelle keskihalasijaa, josta Lotan täytyi tietenki ratsastaa ku se treenasi seuraavan päivän koulukisoihin.. (Siis niihin 9.6 olleisiin) :P Haha, saas nähä että miten mä jaksan sen kanssa! No ei vaan :D
Hypättiin ihan vaan kahden esteen sarjaa toisella pitkällä sivulla. Mentiin nämä ensin tietenkin puomeina verkassa, ensin ravissa ja sitten laukassa. Välikäyntien jälkeen alettiin hyppäämään, ensin ihan matalista lopussa hieman korkeampiin (max. 70cm). En kyllä yhtään osannut ratsastaa, hypyt tulivat tyyliin ravista vaikka lähestyminen olikin laukassa. Kertaakaan ei kuitenkaan tiputtanut eikä kieltänyt, sinänsä hyvä! Viimmeisen kerran kun tulin sarjan, sai Pirre sekä minä jostain potkua ja näyttiväthän ne hypytkin sitten joiltain (: Viimeinen kerta tultiin siis ihan hyvin mielestäni. Mutta kyllä pitää paaaaljon vielä petrata tulevaisuudessa :D
Unohdin ladata kameran, joten kuvia ei nyt ole, ainakaan uusina... Onko muuten ollut hyvä, että niitä uusia kuvia on ollut joka postauksessa? :)
| Tässä Reeta siis joskus viime kesänä estekisoissa Pirrellä (: |
sunnuntai 9. kesäkuuta 2013
Harjoituskoulukisat ♥
Lähdettiin tallille jo aika ajoissa, kello 8.45 tarkalleen. Hain Hamiltonin tarhasta ja harjasin sen toooosi hyvin erillaisilla harjoilla mitä tosi harvoin teen, putsasin kaviot ja letitin otsatukan ja hännän. Laitoin ponille Eldenin suitset, kun Elden ei kisannut ollenkaan ja Fialla - jolla Lotta ratsasti heti mun jälkeen - on samat varusteet ku Hamiltonillakin. Se oli aika hyvä, koska mun ei tarvinnu ottaa sitä koulusatulaa jossa en vaan millään osaa istua. :)
Lämmittelin ensin myös itse, sillä sain Rasmuksen satulan vasta kun tämä oli itse kisannut, eli pääsin selkään vähän myöhemmin. Ravailin reippaasti eteen ja nostin laukkoja sekä tein muutamia ympyröitä ja käynti-ravisiirtymisiä. Hampsu liikkui ihan hyvin eteen, ainoastaan asetuksissa oli vähän ongelmaa, kun lämmittelimme tarhassa jossa kummallakin puolella (tietenkin aitojen toisella puolella) oli poneja laiduntamassa. Hamiltonin keskittyminen oli siis vähän muualla, mutta tosi hyvin nousi laukat jne. ♥
Radalla sain ensin ratsastaa ihan kunnolla päätyyn ennen vihellystä. Hamilton oli kuitenkin itse radan alkaessa tosi kuuliainen ja reipas, ja laukat nousi ihanasti kumpaankin suuntaan - se kun oli ollut mun painajainen. ;) Tosi tyytyväinen olin, vaikka sitten heB:ssä täytyy olla muotokin kunnossa, eikä se ehkä ollut vielä niin hyvin hiottu. Jos Hampsu olis jäänyt, niin oltais varmasti alettu kisaamaan sitä beetäkin. (:
Loppujen lopuks meille tuli siis kaks ruusuketta kotiin: mulle 1. palkinto ja Ella-siskolle toinen. ♥ Ihana poni mulla - myös tuomarin mielestä, se kun kehu sen maasta taivaisiin :D
Isi otti videota, mutta meidän koneessa on jotain viruksia joka tarkottaa sitä että tää on ihan sikahidas, eikä siis oo mitään järkee ladata sitä videota YT:hen. Otin sitte vaan snapshotteja siitä videosta :)
Huomenna oon menossa hyvästelemään ponin, kun se lähtee tiistaina. En voi uskoo että se on näin pian tää sen lähtö... Lauantaina olis estekisat, mutta en aatellu varmaankaan osallistuu niihin. Niissä on luokat 40cm, 60cm & 80cm. Jollain Izalla tai Pirrellä vois tietty osallistuu, mutta niillä on jo valmiiks innokkaita kisaajia, joten en tiiä miten mahtuisin vielä joukkoon. Me hypätään luultavasti nyt seuraavalla tunnilla, eli siinä sitten näkee kellä vois osallistuu tai osallistunko ollenkaan. (:
Lämmittelin ensin myös itse, sillä sain Rasmuksen satulan vasta kun tämä oli itse kisannut, eli pääsin selkään vähän myöhemmin. Ravailin reippaasti eteen ja nostin laukkoja sekä tein muutamia ympyröitä ja käynti-ravisiirtymisiä. Hampsu liikkui ihan hyvin eteen, ainoastaan asetuksissa oli vähän ongelmaa, kun lämmittelimme tarhassa jossa kummallakin puolella (tietenkin aitojen toisella puolella) oli poneja laiduntamassa. Hamiltonin keskittyminen oli siis vähän muualla, mutta tosi hyvin nousi laukat jne. ♥
Radalla sain ensin ratsastaa ihan kunnolla päätyyn ennen vihellystä. Hamilton oli kuitenkin itse radan alkaessa tosi kuuliainen ja reipas, ja laukat nousi ihanasti kumpaankin suuntaan - se kun oli ollut mun painajainen. ;) Tosi tyytyväinen olin, vaikka sitten heB:ssä täytyy olla muotokin kunnossa, eikä se ehkä ollut vielä niin hyvin hiottu. Jos Hampsu olis jäänyt, niin oltais varmasti alettu kisaamaan sitä beetäkin. (:
Loppujen lopuks meille tuli siis kaks ruusuketta kotiin: mulle 1. palkinto ja Ella-siskolle toinen. ♥ Ihana poni mulla - myös tuomarin mielestä, se kun kehu sen maasta taivaisiin :D
Isi otti videota, mutta meidän koneessa on jotain viruksia joka tarkottaa sitä että tää on ihan sikahidas, eikä siis oo mitään järkee ladata sitä videota YT:hen. Otin sitte vaan snapshotteja siitä videosta :)
![]() |
| Askeleenpidennyksestä ;) |
torstai 6. kesäkuuta 2013
You helped me see the beauty in everything
Ääh, otsikkoja on nii vaikee keksii... :) Toi on kuitenki aika passeli. No mut olin siis eilen tunnilla, menin Hamiltonilla kun treenattiin sunnuntaisiin koulukisoihin. Mentiin niitä samoja juttuja mitä kisoissakin on ja Hamilton oli jotenki kauheen rauhaton, en oikein osaa selittää. Se nojas aika paljon sisäpohjetta vasten oikeassa kierroksessa ja muutenki katteli vieressä laiduntavia varsoja (nyt niitä shettisvarsoja on jo kaks!) ja näin. Mutta muuten jäi ihan hyvät fiilikset! Laukannostojen kanssa ollaan menty jo huimasti eteenpäin, mutta vähän pelottaa että ilman raippaa voi niidenki kanssa olla ongelmia... Mutta sen näkee sitte. Tehtiin myös ravinlisäyksiä lävistäjällä, joista Hamilton oli eka vähän ihmeissään mutta liikkui kuitenki ihan hyvin eteenpäin. Laukat nostettiin ensin keskiympyrällä (niinkuin alkuverkassa) ja lopuksi pääty-ympyröillä kouluradan mukaisesti. Vasempaan Hamilton nosti ehkä hiukan myöhään, oikeaan vähän liian aikaisin. :) Ympyrät meni kuitenkin hienosti! Treenailen vielä sitten sunnuntaina lämmittelyssä niitä nostoja ja muita tärkeitä juttuja radasta, niin hyvin menee. :D
Tänäänkään ei oltu kauhean kuvauksellisia, enkä niitä yhtään kyllä viitsisi julkaista kun jalka on ihan missä sattuu jokaisessa kuvassa ja omista istuntavirheistään voisi kertoa vaikka kuinka kauan. No, en oo koskaan osannu istua koulusatulassa pitkillä jalustimilla, ehkä sen oman istunnan voi laittaa nyt sen piikkiin.. (:
Harrasteluokan kouluohjelma <- tuossa vielä se ohjelma jonka ratsastan.
Tänäänkään ei oltu kauhean kuvauksellisia, enkä niitä yhtään kyllä viitsisi julkaista kun jalka on ihan missä sattuu jokaisessa kuvassa ja omista istuntavirheistään voisi kertoa vaikka kuinka kauan. No, en oo koskaan osannu istua koulusatulassa pitkillä jalustimilla, ehkä sen oman istunnan voi laittaa nyt sen piikkiin.. (:
Harrasteluokan kouluohjelma <- tuossa vielä se ohjelma jonka ratsastan.
![]() | |
| Arrg toi jalka.. Ja trust me, tossa se on vielä suht edessä :D Mut nätti poni ♥ |
sunnuntai 2. kesäkuuta 2013
Vika estevalmennus rakkaalla ponilla ♥
Tänään se sitten oli. Viimeinen kunnollinen ratsastus Hamiltonilla. Ensi viikon sunnuntaina on kisat, joihin osallistun ponilla, mutta sen jälkeen luultavasti tiemme eroavat lopullisesti. (Miten toi voi kuulostaakki niin oudolta?)
Hamilton oli tänään todella mukavalla päällä, vaikka lämpöä oli ainakin 35astetta ja paarmat kiusasivat. Alkuverryttelyjen jälkeen (joissa tulimme myös puomeja) hyppäsimme muutamat esteet alle ennen ratojen hyppäämistä. Tulimme siis ensin 7 esteen radan, jonka jälkeen ikäänkuin uusintaradan jossa oli vain 5 hyppyä ja tiet piti ratsastaa tarkoituksella mahdollisimman lyhyiksi. Tulimme uusintaradan kahdesti ja siinä oli hiukan matalammat esteet (~50cm) juuri lyhyiden teiden ratsastamisen takia. Normaali rata oli jossain 60-70cm paikkeilla. Ensimmäiset hypyt olivat aina vähän holtittomia Hamiltonin kanssa, mutta kun rata jatkui, paranivat hypytkin ja uusinnoissa saatin tiet lyhyemmiksi kuin olin alussa kuvitellut. Poni oli tosi hieno! ♥ Harmi vain, että kuvia oli tosi vähän (ja vain toi yks oli ees pikkiriikkisen julkaisukelposen näkönen), mutta olihan toi varsa söpö taas kerran :3
Diana ja se varsa lähti siitä laitumentapasesta muuten ulos vähän karkuteille ku oltiin siinä kentällä kävelemässä alkukäyntejä, eikä Diana meinannu antaa kiinni ;) Lindalla oli vähän ongelmia, varsinki sit ku Glimra, joka oli siis samassa tarhassa, lähti myös ulos sieltä just ku Linda oli saanu Dianan ja varsan sisään! :D Glimra oli nimittäin rikkonu sen portin rapsuttamalla takamustaan siihen xD On noi kyllä niin hyviä noi shettikset!
Hamilton oli tänään todella mukavalla päällä, vaikka lämpöä oli ainakin 35astetta ja paarmat kiusasivat. Alkuverryttelyjen jälkeen (joissa tulimme myös puomeja) hyppäsimme muutamat esteet alle ennen ratojen hyppäämistä. Tulimme siis ensin 7 esteen radan, jonka jälkeen ikäänkuin uusintaradan jossa oli vain 5 hyppyä ja tiet piti ratsastaa tarkoituksella mahdollisimman lyhyiksi. Tulimme uusintaradan kahdesti ja siinä oli hiukan matalammat esteet (~50cm) juuri lyhyiden teiden ratsastamisen takia. Normaali rata oli jossain 60-70cm paikkeilla. Ensimmäiset hypyt olivat aina vähän holtittomia Hamiltonin kanssa, mutta kun rata jatkui, paranivat hypytkin ja uusinnoissa saatin tiet lyhyemmiksi kuin olin alussa kuvitellut. Poni oli tosi hieno! ♥ Harmi vain, että kuvia oli tosi vähän (ja vain toi yks oli ees pikkiriikkisen julkaisukelposen näkönen), mutta olihan toi varsa söpö taas kerran :3
| Miks toi takki on tiellä... -.- |
lauantai 1. kesäkuuta 2013
Kouluilua & kuvailua (toooosi paljon kuvia!)
Eilen lähdettiin tallille pikkuisen aikaisemmin, joten kerkesin hyvin kuvaamaan varsinkin kun Iza jolla menin tunnilla oli jo menossa edellisellä. Hamilton oli taas yhtä söpö kuin aina ennenkin, sekä tietysti oripojat ja uusi varsa joka on syntynyt Cederblomille! Pikkuinen on Diana-shetlanninponin orijälkeläinen. ♥ Se pääsi temmeltämään siinä vieressä pienelle aidatulle alueelle (ei sitä voi ihan tarhaksi kutsua kuitenkaan..) emänsä ja Glimra-shettiksen kanssa. Se oli kyllä niin söpö että... :3
Tuntikin meni hyvin, Iza olis saanu liikkua paremmin eteen, mutta ehkä tää laitetaan kuuman sään ja kolmen aikasemmin olleen alkeistunnin piikkiin. :) Tehtiin aikalailla samoja juttuja kuin keskiviikkona, erona kuitenkin pohkeenväistöissä se, että tehtiin niitä kiemuralla kumpaankin suuntaan. (Tullessa keskikohtaa päin sisään se väistö, suoristus ja uraa kohti toiseen suuntaan väistöä.) Iza väisti hyvin ja laukkas yllättävän hyvin (: Vastalaukoissa vaan ite tajusin sen jutun jotenki väärin - miten on muuten mahollista ku olin jo yhellä tunnilla tällä viikolla missä tehtiin ihan samaa?! - ja nostin ns. vahinkotarkotuksella sen myönteisen laukan, vaikki piti olla vastalaukka. Toiseen suuntaan meni kuitenki hyvin ku tajusin sen ;)
Huomenna sunnuntaina estevalkka, siitä nyt ainakin kuvia ja ehkä videoita, jos äiti jaksaa ottaa niitä! :D
Eikä tässä ole siis nyt kaikkia kuvia, koska niitä olisi ollut ihan liikaa, mutta yritän muistaa laittaa Hamiltonista ainakin vielä jotain kuvia myöhemmin. (:
| "Mitä sä siihen tunget, muahan tässä nyt kuvataan" |
| Klockas Zimon :) |
Huomenna sunnuntaina estevalkka, siitä nyt ainakin kuvia ja ehkä videoita, jos äiti jaksaa ottaa niitä! :D
Eikä tässä ole siis nyt kaikkia kuvia, koska niitä olisi ollut ihan liikaa, mutta yritän muistaa laittaa Hamiltonista ainakin vielä jotain kuvia myöhemmin. (:
| Klockas Fiorella "Fia", mun tuleva valmennusponi :3 |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



