Sivut

torstai 6. kesäkuuta 2013

You helped me see the beauty in everything

Ääh, otsikkoja on nii vaikee keksii... :) Toi on kuitenki aika passeli. No mut olin siis eilen tunnilla, menin Hamiltonilla kun treenattiin sunnuntaisiin koulukisoihin. Mentiin niitä samoja juttuja mitä kisoissakin on ja Hamilton oli jotenki kauheen rauhaton, en oikein osaa selittää. Se nojas aika paljon sisäpohjetta vasten oikeassa kierroksessa ja muutenki katteli vieressä laiduntavia varsoja (nyt niitä shettisvarsoja on jo kaks!) ja näin. Mutta muuten jäi ihan hyvät fiilikset! Laukannostojen kanssa ollaan menty jo huimasti eteenpäin, mutta vähän pelottaa että ilman raippaa voi niidenki kanssa olla ongelmia... Mutta sen näkee sitte. Tehtiin myös ravinlisäyksiä lävistäjällä, joista Hamilton oli eka vähän ihmeissään mutta liikkui kuitenki ihan hyvin eteenpäin. Laukat nostettiin ensin keskiympyrällä (niinkuin alkuverkassa) ja lopuksi pääty-ympyröillä kouluradan mukaisesti. Vasempaan Hamilton nosti ehkä hiukan myöhään, oikeaan vähän liian aikaisin. :) Ympyrät meni kuitenkin hienosti! Treenailen vielä sitten sunnuntaina lämmittelyssä niitä nostoja ja muita tärkeitä juttuja radasta, niin hyvin menee. :D

Tänäänkään ei oltu kauhean kuvauksellisia, enkä niitä yhtään kyllä viitsisi julkaista kun jalka on ihan missä sattuu jokaisessa kuvassa ja omista istuntavirheistään voisi kertoa vaikka kuinka kauan. No, en oo koskaan osannu istua koulusatulassa pitkillä jalustimilla, ehkä sen oman istunnan voi laittaa nyt sen piikkiin.. (:

Harrasteluokan kouluohjelma <- tuossa vielä se ohjelma jonka ratsastan.

Arrg toi jalka.. Ja trust me, tossa se on vielä suht edessä :D Mut nätti poni ♥

sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Vika estevalmennus rakkaalla ponilla ♥

Tänään se sitten oli. Viimeinen kunnollinen ratsastus Hamiltonilla. Ensi viikon sunnuntaina on kisat, joihin osallistun ponilla, mutta sen jälkeen luultavasti tiemme eroavat lopullisesti. (Miten toi voi kuulostaakki niin oudolta?)

Hamilton oli tänään todella mukavalla päällä, vaikka lämpöä oli ainakin 35astetta ja paarmat kiusasivat. Alkuverryttelyjen jälkeen (joissa tulimme myös puomeja) hyppäsimme muutamat esteet alle ennen ratojen hyppäämistä. Tulimme siis ensin 7 esteen radan, jonka jälkeen ikäänkuin uusintaradan jossa oli vain 5 hyppyä ja tiet piti ratsastaa tarkoituksella mahdollisimman lyhyiksi. Tulimme uusintaradan kahdesti ja siinä oli hiukan matalammat esteet (~50cm) juuri lyhyiden teiden ratsastamisen takia. Normaali rata oli jossain 60-70cm paikkeilla. Ensimmäiset hypyt olivat aina vähän holtittomia Hamiltonin kanssa, mutta kun rata jatkui, paranivat hypytkin ja uusinnoissa saatin tiet lyhyemmiksi kuin olin alussa kuvitellut. Poni oli tosi hieno! ♥ Harmi vain, että kuvia oli tosi vähän (ja vain toi yks oli ees pikkiriikkisen julkaisukelposen näkönen), mutta olihan toi varsa söpö taas kerran :3

Miks toi takki on tiellä... -.-
Diana ja se varsa lähti siitä laitumentapasesta muuten ulos vähän karkuteille ku oltiin siinä kentällä kävelemässä alkukäyntejä, eikä Diana meinannu antaa kiinni ;) Lindalla oli vähän ongelmia, varsinki sit ku Glimra, joka oli siis samassa tarhassa, lähti myös ulos sieltä just ku Linda oli saanu Dianan ja varsan sisään! :D Glimra oli nimittäin rikkonu sen portin rapsuttamalla takamustaan siihen xD On noi kyllä niin hyviä noi shettikset!


lauantai 1. kesäkuuta 2013

Kouluilua & kuvailua (toooosi paljon kuvia!)

Eilen lähdettiin tallille pikkuisen aikaisemmin, joten kerkesin hyvin kuvaamaan varsinkin kun Iza jolla menin tunnilla oli jo menossa edellisellä. Hamilton oli taas yhtä söpö kuin aina ennenkin, sekä tietysti oripojat ja uusi varsa joka on syntynyt Cederblomille! Pikkuinen on Diana-shetlanninponin orijälkeläinen. ♥ Se pääsi temmeltämään siinä vieressä pienelle aidatulle alueelle (ei sitä voi ihan tarhaksi kutsua kuitenkaan..) emänsä ja Glimra-shettiksen kanssa. Se oli kyllä niin söpö että... :3

"Mitä sä siihen tunget, muahan tässä nyt kuvataan"
Klockas Zimon :)
Tuntikin meni hyvin, Iza olis saanu liikkua paremmin eteen, mutta ehkä tää laitetaan kuuman sään ja kolmen aikasemmin olleen alkeistunnin piikkiin. :) Tehtiin aikalailla samoja juttuja kuin keskiviikkona, erona kuitenkin pohkeenväistöissä se, että tehtiin niitä kiemuralla kumpaankin suuntaan. (Tullessa keskikohtaa päin sisään se väistö, suoristus ja uraa kohti toiseen suuntaan väistöä.) Iza väisti hyvin ja laukkas yllättävän hyvin (: Vastalaukoissa vaan ite tajusin sen jutun jotenki väärin - miten on muuten mahollista ku olin jo yhellä tunnilla tällä viikolla missä tehtiin ihan samaa?! - ja nostin ns. vahinkotarkotuksella sen myönteisen laukan, vaikki piti olla vastalaukka. Toiseen suuntaan meni kuitenki hyvin ku tajusin sen ;)

Huomenna sunnuntaina estevalkka, siitä nyt ainakin kuvia ja ehkä videoita, jos äiti jaksaa ottaa niitä! :D
Eikä tässä ole siis nyt kaikkia kuvia, koska niitä olisi ollut ihan liikaa, mutta yritän muistaa laittaa Hamiltonista ainakin vielä jotain kuvia myöhemmin. (:



Klockas Fiorella "Fia", mun tuleva valmennusponi :3




torstai 30. toukokuuta 2013

Onni ei ole ikuista

Olin siis nyt siirtynyt pikkusiskojen tunnille keskiviikolle, kun minulla ei enää ollut soittotuntia silloin. Menin Pirrellä, jonka sain myös varustaa.

"Ai pitääks mun tunnille?"
Tunnilla menimme ensin alkulämpät, joiden jälkeen tulimme ensin käynnissä kiemurauraa ja sen jälkeen ravissa. Teimme kiemurasta myös pohkeenväistöjä uraa kohti, eli ikäänkuin kentän keskeltä uralle. Pirre oli reipas ja väisti kivasti. :) Väistöjä tulimme myös sekä käynnissä että ravissa. Lopuksi tulimme vielä vastalaukkaharjoitusta, jossa nostimme laukan kiemuralle (jos olimme vasemmassa kierroksessa, nostimme oikean laukan) ja otimme sen alas ennen kuin poistuimme kiemuralta. Pirren kanssa nostot olivat hyviä mutta laukka olisi ehkä saanut pyöriä paremmin. Lisäksi ulkona oli ihan karmean kuuma, joten keskittymiskyky oli kyllä koetuksella. Pirre oli onneksi tosi kiva ja reipas, ehkä vähän raskas edestä mutta muuten helpotti paljon oloa noin kuumalla kelillä! (:

Näissä ratsastuskuvissa asentoni oli kauhean huono (eikä muutenkaan kyllä koskaan :D), joten kovin montaa en viitsi teille laittaa.



Sitten niihin todella huonoihin uutisiin: Hamilton muuttaa pois. Ponipoika lähtee Kirkkonummelle, Helsingin lähistölle asumaan. Se sekä Granit (joka myös lähtee) ovat olleet myynnissä jo lähes vuoden, joten tämä oli jotenkin huonoa tuuria että juuri kun oltiin Reetan kanssa tutustuttu poneihin ja luottamustaso oli korkealla, soitetaan samalla viikolla kummastakin ponista ostopyynnöt. Granithan lähti vain Härmään saakka, joten paikanvahdos ei ole mitenkään suunnaton, kun taas Hamiltonin kanssa tuntuu kuin oltaisiin ihan eri mantereella. Onneksi Hamiltonia tullaan hakemaan vähän kauempaa, joten sitä tarkkaa hakemisajankohtaa ei ole vielä päätetty. Ainakin luultavasti saan yhdet kisat vielä ponilla mennä, sitten vaihdan Klockas Fiorellaan, joka oli alussa toinen vaihtoehto näistä kahdesta ponista valmennusryhmään. In fact, silloin olin sitä mieltä että Fian ottaisin mieluummin, jos saisin valita. Nyt en ole edes ajatellut koko ponia, kun Hamiltonin kanssa ollaan edetty niin valtavia askeleita eteenpäin ja sen kanssa on ollut pelkkää hauskaa tehdä töitä.

Ajatukset on jotenkin kauhean sekaisin päässä, enkä saa niitä oikein järjesteltyä. Eilen tuli kuitenkin itkettyä koko ilta, ja tänään koulussakin oli hiukan vaikeaa. Kyllä se siitä helpottaa: sanoinkin nyt äitille, että aijon ottaa kaiken irti näistä viimeisistä hetkistä Hampsun kanssa! Mukaan tuleekin tästä lähtien aina omena ja heppanamuja :) Sitäpaitsi poni saa tosi hyvän omistajan.


 Huomenna päästään toiselle tunnille tällä viikolla, jess! Tuntuu, että viikko on paljon kiinnostavampi kun pääsee kaksi kertaa hevosen selkään. Lupaan myös ottaa kuvia Hamiltonista ainakin satatuhatta, joko laitumelta jos en sillä mene tai sitten äiti saa kuvata kentän laidalta. ♥ Rakas poni, I'll miss you so much.. Miten voikin johonkin poniin olla näin kiintynyt näin lyhyen ajan jälkeen? Jonkinlaista kuvapostausta & fiilistelyjä ponskin lähdöstä on tulossa sitten lähempänä lähtöä.


sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Kouluvalmennus nro. 2 ja uutta ulkoasua!

Tänään oli jo vasta toinen kouluvalmennus minulle, muillahan on ollut kolme. Sain ottaa Lotan hienon koulusatulan Hamiltonille, kun Rasmus oli tulossa samaan valkkaan ja tarvitsi oman satulansa. Poni oli ihana kun hain sen tarhasta: se seurasi naru löysänä perässä. ♥
  Mentiin yläkentälle kävelemään vähän ennen valkan alkua. Meillä oli siis alakentällä tämä valmennus, ja sinne lähdimmekin sitten kun kello näytti 9.30.


Aloitimme ihan normaalisti nopeilla alkuverkoilla, joihin kuului käynnin, ravin ja laukan läpikäyminen.Välikäyntien jälkeen siirryimme isolle pääty-ympyrälle, joka oli siis oikeasti tosi iso. Siitä teimme pienen voltin avoimelle sivulle (jossa siis aidat eivät ole toisella puolella). Menimme näin ensin käynnissä, sitten lisäsimme ravin isolle voltille kun pienempi säilyi edelleen käynnissä. Kun kaikki meni hyvin, ratsastimme kummatkin ravissa. Lisäsimme lopuksi vielä puolikkaan isosta voltista laukassa, joten siirryimme raviin juuri ennen pienelle voltille kääntämistä. Hamilton toimi koko ajan ihan kivasti, nostot olivat aktiivisempia kuin edellisillä ratsastuskerroilla ainakin. ♥ Ainut "huono" juttu oli, että poni tuli ravissa ainakin aika etupainoiseksi ja ikäänkuin kantoi itseään (tai päätään) ohjien varassa. Yritin vain ratsastaa enemmän eteen, ja kyllä se muoto sieltä myös tosi hyvin löytyi! :) Lopuksi menimme vielä muutamat pohkeenväistöt allaolevan kuvan osoittamalla tavalla, ja ponski oli niissä kans kiva.






Mitäs muuten pidätte uudesta bannerista? :) Yritin vaikka millä ohjelmilla värkätä varmaan pari tuntia, mutta sitten totesin, että kyllä nyt täytyy ensin vain tehdä kollaasi ja sitten muokata kuvaa & lisätä siihen tekstit sun muut. Kaikesta saan kiittää Picmonkeytä! ♥ Niin ja ulkkaa saatan vielä vähän muokata. (:

lauantai 25. toukokuuta 2013

Estekisat Unna & Hamilton 60cm ♥

Hamilton meni tosi ihanasti koko ajan, hyppäs kivasti ja saatiin ihan hyvät ekat kisat alle. Tuli kaks kieltoa, mutta nekin oli kuskin mokia. :) Meidät olis siis perjaatteessa hylätty, mutta näissä kisoissa ketään ei hylätty onneksi, joten kaikki saatiin sellaset ihanat oranssit ruusukkeet :3 En nyt jaksa kertoo mitään, mutta video & kuvat kertoo! Jos videon laatu on surkea, johtuu se ihan Youtubesta eikä kamerasta ;)







perjantai 24. toukokuuta 2013

Tunti :)

En sitten jaksanutkaan olla kirjoittamatta jo tänään :3 Tältä päivältä siis kaksi postausta! (Käykää kurkkaamassa se toinenkin jos olette missanneet.) Muttamutta: tänään olin normilla tunnilla, ja menin Granitilla. Laitoin sen valmiiksi, joskin satulaa jouduin hetken odottamaan kun se matkusti Eldenin selässä edellisen tunnin. ;) Lopulta sain satulankin kaapattua mukaan ja kentälle päin.

Ratsastimme tällä tunnilla ensin pitkät kunnolliset lämmittelyt, jonka jälkeen siirryimme hiukan pienemmälle neliölle, joka oli merkattu tötsillä. Granit oli alkuverkassa aika hidas eikä laukka pyörinyt, kuten ei myöskään sitten neliöllä laukatessa. Jotenkin jäi sellainen fiilis, ettei mikään liikkunut eteen ja että täytyi kokoajan ratsastaa hirveästi eteen, jottei oltaisi ihan stopattu. Lisäksi Granit oli koko tunnin sitä mieltä, että tänään ei kuljeta nätisti, vaan piti päätään itsepintaisesti aasimaisesti vaikka miten asettelin ja yritin pehmentää tuntumaa. Laukkojen jälkeen kävelimme hetken sisäuralla, jolloin kaula pyöristyi ihan hyvin, mutta heti raviin siirtyessä se meni taas muulimoodille. Kyllä tuota yhteistyötä vielä saa hioa, ennen kuin siitä tulee täydellistä! (:



Tässä tää normi xD