Sivut

lauantai 8. syyskuuta 2012

Estekisat... ;D

No niin, eli tänään oli sitten ne kauan odotetut Katternö Horse Show-kisat, joissa oli siis joukkuekisat kans. :) Kaikki jotka ratsasti Cederblomilla sai joukkueen täyteen (joukkueessa siis kolme ratsastaa, kaikki hyppäävät eri luokan). Meillä oli Carolina ja Emil 40cm-luokassa, minä ja Della 55cm-luokassa ja Karin ja Pirre 70cm-luokassa. ;) Mielestäni aika hyvä ryhmä!

No, lämmiteltiin kuitenkin eka yläkentällä, jonka jälkeen tultiin alakentälle (Wilma ratsasti siis ekana siinä luokassa Dellalla, joten se sai ratsastaa ponskin alas). :) Katoin siinä lämmittelyä ja kaikkee, ja sit näin tietty kans Wilman radan. Ne on kyllä niiiin vahva ja hyvä pari, siis Wilma ja Della. ♥ No joo, mutta tämä pari sai neljä virhettä uusinnassa, kun yksi puomi tuli alas. Muuten he menivät ihan älyttömän lujaa ja reippaasti, ja Della jopa pukitteli kentällä (jota en oo sen nähny tekevän koskaan!) :D Eli jos sitä yhtä pudotusta ei olisi tullut, niin Della olisi kyllä voittanut. :(
   Mutta sitten mä menin selkään, ja Della oli aika reipas lämppäryhmässä ku siellä ratsastin. Poni oli hyvällä tuulella, sen kyllä huomas. ;) Hyppäsin muutaman kerran siinä ja sitten jo ulos kentältä.
  Joku oli ennen mua, mut sit oli mun vuoro, ja menin kentälle + tervehin. :) Nostin laukan ja tälleen, ja eka este meniki tosi hyvin, samaten oikeestaan kaikki. Vissiin toisella ja viidennellä esteellä puomi kolahti, mut ei tippunu! ♥ Arvosteluhan tässä luokassa oli 367.2, joten uusintä heti perään, jos oli saanu puhtaan radan. No, uusintaan siis päästiin, ja kaikki meni siinäki oikein hyvin. ♥♥ Della oli tosi reipas (ei tietenkään yhtä reipas ku Wilmalla) ja kaikki täsmäs. Hyppäs jopa kauempaa ku tavallisesti!! :D

En nyt sitte muista aikaani, mut sen näkee varmaan huomenna sieltä nettisivuilta http://www.stallcederblom.com/. :)) Kuitenki olin toooosi tyytyväinen kaikesta, ku olin saanu puhtaan radan ja muutenki :D No joo, sitte kävelin siinä loppukäynnit ja vein ponin talliin + harjattiin sitä Wilman kaa. =)

Viel hiukkasen kuvia:


perjantai 7. syyskuuta 2012

Väistötunti ;)

Moikka taas! Tiiän et oon jo tänään postaillu, kisoista ja sen semmosista. :) Mutta nyt kirjotan siis siitä tunnista, jos jo vähän niinkuni lupailin kirjoittaa.

Eli: Menin DELLALLA, tällä mahtavalla pikkutammalla.. ♥♥ Niinkuin jo arvata saattaa, Della oli ihana. ;D Mentiin pohkeenväistöjä käynnissä, ja laukattiin koko uraa. Della liikkui hyvin, mitä nyt alussa hiukan testaili (voi että, tuli ihan mieleen sillon ku olin alottelija ja menin Dellalla, sillon se puuhas koko tunninh tuota samaa, mitä nyt teki vaan alkutunnista) ;) Sain sen kumminki sitte liikkumaan, ja liikkuki tosi kauniisti loppujen lopuks. Ekassa suunnassa laukat ei oikein sujuneet, mutta toiseen suuntaan jo paremmat. Väistöissä Della asettu muotoon tosi nätisti, ja sehän on semmonen vähän ehkä liianki pehmee poni, että helposti kyllä väistää, ei vaan oikein kunnolla. Sitä on vaikee selittää, mutta Linda osas selittää sen oikein hyvin. :) Kuitenkin näky ihan ne väistöaskeleet, silleen väisti kivasti. ♥




Väistöjen alussa...

...ja aika loppuvaiheessa ♥


Mentiin tietysti sitte loppuravit ja -käynnit. :) Della meni ihan hyvin niissäkin, vähän ehkä vauhti rupesi hyytymään mutta muuten... Perfecto. ;P ♥

Huomiseen sitten vaain !! :D

Lähtölista...


Kisat! :D

Cederblomillahan on huomenna kisat! Osallistun Delilah-ponilla 55cn-luokkaan. :) Siinä on arvostelumenetelmänä 367.2, joten uudesta lähtömerkistä 30 sekunnin kuluessa uusintaan suoraan, jos on saanu puhtaan radan. ;)
 
En nyt mitenkään älyttömästi kirjota, koska illalla sitte (jos jaksan) kirjotan tänpäiväsestä tunnista. :) Se siis alkaa vasta klo 19. Toivotaan että isä voi kuvata meijän järkkärillä! :D

Sitte  vielä sellasta, että ku kirjotin siitä edellisestä kouluvalmennuksesta, ja ku Della ei kääntyny, niin Linda keksi mikä asiaan vaikutti (eli siis muukin kuin ratsastustaitoni): Dellalla oli epäsopivat kuolaimet! :( Nyt sille on onneksi vaihdettu kolmipalat, ja toivottavasti menee kisoissa sitten paremmin niitten ansiosta. ;) Toivotaan ainakin parasta!! ;D


lauantai 1. syyskuuta 2012

Eka kännykkäpostaus (TESTI!!) :D

Täs nyt vaan kokeilen laittaa jobku kuvan tähän blogiin kännykän kautta. Jos tää toimii yms. nii se o vaan hyvä, voi sitte joka paikasta vaan kirjotella, eli tekstii tulee vähän useemmin!! ;P


Kouluvalkka

Eli tänään oli kouluvalmennus, ja menin of course Delilah-ponilla, sehän on mun vakkarti nykyään valkoissa. Kuvitelkaa, tää oli VIKA VALKKA!!! :( Harmittaa, ja tuntuu ku ei olis oikeen mitään saanu aikaseks. No joo, kehityttiinhän me tietty Dellan kans aika lailla, siis me parina, mut ei ehkä ihan niikää paljoo ku olin kuvitellu ja toivonu. :) Onneks sitä pollee on mahollista saada tunneilla, ei tää siihen kaadu! ;D
  Elikkä siis, Käveltiin siin hetki, sitte ravailtiin ja laukattiin sellasella keskiympyrän tapasella, mut ei kumminkaan ihan. N. 10 metrii mentiin ain pitkillä sivuilla, jonka jälkeen käännettiin taas ympyrälle. Della meni ihan kivasti, ehkä hiukan hitaahkosti mutta ihan OK mielestäni.
  Sen jälkeen mentiin muutama lävistäjä lisätyssä ravissa, Della lisäs mielestäni oikein hyvin, mut vikalla kerralla oikeesti kunnolla. ♥ Se tuntu kivalta, saada poni ees joskus meneen niinki reippaasti. ;) Niin ja tätä harjoitusta mentiin yksitellen, kummastaki suunnasta.
  Mentiin kans yksitellen  laukkapääty-ympyrät, ekaan suuntaan Della meni tosi hyvin ne, ehkä loppua kohti jo aavisti et tässä otetaan raviin ja vähän liian aikasin hidasti, ja ei ravannu sitte päätyyn lähes ollenkaan. Se oiko, ihan ku siel olis ollu jotain ihan älypelottavaa. ;))
  Toiseen suuntaan ei sitte ne ympyrät yhään onnistunu, Della lähti puskeen lapa edellä ulos, ja ei mikään auttanu. En tiiä, mulla ei kai sitte oo tarpeeks vahva ulkopohje jolla sen sais käntymään tai jtn, ja niitä virheitä on luultavasti ainaki sata. Sain kuin sainkin sen lopulta laukkaamaan jokseenkin kunnolla ja menemään ympyrällä... Mutta eipäs tuosta pidä lannistua, kisoja vaan mietin, ku en oo hypänny Dellalla tyyliin kuukauteen. Viimekshän siltä oli kenkä irti... Mutta juuh, hyvällä mielellä mennään! ♥

Ok, tiiän et hiukka muokattu, mut se on hauskaa ja tekee kuvasta vähän mielenkiintosemman :)
P.S. Sellasta asiaa mielä, et tänään ridauksen jälkeen oti ihan tavallisesti kamppeet iteltäni pois, ja laitoin hanskat mun hanskakoriin (siellä tyyliin 10 hanskat ;) ). Ku koirat sitte myöhemmin ruokittiin, niin Maisa syö eteisessä, ja se oli sitte syönnin jälkeen vaan ottanu mun parhaat hanskat ja syöny ne!! Siis kuvitelkaa, koira syö teijän parhaat hanskat niinku puoliks, sormiosa on koiran sisällä ja kämmen vielä jäljellä. Vähän erikoista, mut aloin melkeen itkee! :D Ne oli mulle niin tärkeet hanskat, tosi hyväkuntoset vielä, ja sitte yks menee ja syö ne! Ja tosi ällöö; Tämä samainen koira vielä tässä hetki sitten puklas sen hanskan ulos, tai mitä siitä oli jäljellä.. Eihän minkään koiran vatsa voi sulattaa sellasta mokkanahkaa tai mitä nyt onkaan ;) Onneks niitä hanskoja sentään vielä löytyy!! =)

Puomitunti :)

Eilen mulla oli siis tunti, ja jos nyt mennään suoraan asiaan niin se meni ihan hyvin. Lopuks hypättiin kans jotain pientä estettä, tyyliin 50cm. ;)

  Menin Rasmuksella, lisää ponista voitte lukea tuntiponit-osiosta täältä blogista, tai Stall Cederblomin nettisivuilta http://www.stallcederblom.com/. Rasmusta ei tarvinnu laittaa valmiiks, ku se meni edellisellä tunnilla. Katottiin siinä sitte pikkusiskon kanssa tuntia ja silleen. :)
  Alotettiin tietty alkukäynneillä, ja mentiin kans ravia siihen alkuun, ja sitten laukat. Rasmus ei eka meinannu nostaa ollenkaan, mut nosti kumminki sitte ku vaan osasin vaatii siltä. Loput nostot se nosti tosi hyvin. =)
  Sitte mentiin puomeja ravissa, eka keventäin ja sitte kevyessä istunnassa. Siinä välissä sitte välikäynnit, ja vielä laukassa "pitkän välin" puomeja. ;) Rasmus meni ihan hyvin, joskus meinas tulla ne puomit ravissa, mutta muuten kivasti ja silleen. <3
  Sitte tultiin vielä sitä estettä, ensin ristikkona eli n. 30cm, ravilähestymisellä. Rasmus meni ensimmäisen hypyn tosi nätisti, ravas loppuun saakka ja hyppäs, eikä vaan astunu yli. Toisella kerralla se tajus, ettei tuota tarvikkaan hypätä, ja astu sit vaan yli. ;) Ku Linda korotti siihen 50cm, nii sitte poika kyllä hyppäs! Rasmuksella on niin kivat hypyt, siihen on jotenki helppo mukautuu. :) Mutta joo, mentiin sekin este sitten pari kertaa, ja viimeisellä kerralla Rasmus meinasi juosta ohi, mutta hyppäsi kuitenkin, toosi ihanasti!! ♥♥ Siihen olin tyytyväinen. :D
  Noh, sitten mentiin vaan sillä "ovaaliuralla" loppuravit, ja käynnit uralla. Sen kyllä huomasi, että oli mennyt koko kesän Delilahilla, ja sitten yhtäkkiä Rasmuksella, joka on aivan erityyppinen hevonen, vaikkakin vain kolme senttiä korkeampi... =) Rasmuksella on isot liikkeet, se on vaativa, kun on niin voimakastahtoinen ja vahva. Tuntuu kuin olisi taas aloittelija!! :D Della taas on taipuvampi (siltä se ainakin tuntuu), jotenkin helpomman tuntuinen.. En tiedä mistä tuo johtuu, mutta Rasmuksella olisi silti hauskaa vielä mennä useammin, että sen tyyppisillä hevosilla voisi kehittyä. Eihän sitä koskaan tiedä, millaisen hevoseen saa, jos joskus ostaa... ;))