Sivut

perjantai 13. heinäkuuta 2012

Estevalkka!!

Tässä viime tiistaina oli siis estevalmennus. Menin Delilahilla (of course) ja se oli oikein mukava ponski. <3
  Laitettiin valmiiksi ja käveltiin hiukan alkukäyntejä yläkentällä (oltiin eka ryhmä). Sitten lähdettiin kävelemään kohti alakenttää, ja oltiin Dellan kanssa vikoja joten se katteli vähän taakseen. :)
  Alakentällä käveltiin vielä hetki, jonka jälkeen alettiin ravaileen itsenäisesti (siis raviin kuului voltit, ympyrät, lisäykset, lyhennykset ym.). Sitten vaihettiin suunta, ja sama siihenki suuntaan. Sen jälkeen nostettiin laukka, ja meijän piti laukassakin tehä ympyröitä ja silleen. :)
  Ku oltiin laukattu, käveltiin hetki ja sitte ravattiin taas, et hevoset vähän lämpenis käyntipaussin jälkeen. Sitten alotettiin hyppiminen. =)
  Meillä oli esteet hienosti sik sakissa, eli neljä estettä silleen et en oikeen osaa selittää, mut kuitenki. :)) Mentiin jokanen este ensin yksittäisenä, ensin ehkä n. 40cm, sen jälkeen 50 ja lopuks 60cm. :D Sitten mentiin kaks estettä putkeen, eli vaikka 1:nen ja 2:nen. Ja toisen kerran ne seuraavat, eli tässä tapauksessa 3:nen ja 4:nen. :) Sitten mentiin ratana ne kaikki silleen, et kaikki neljä estettä kahteen kertaan. Ensin ne neljä estettä kerran, jonka jälkeen vielä toisen kerran. Siis yhteensä kahdeksan estettä putkeen. ;D Se onnistui ihan hyvin, mutta Della oli vähän hidas (hitaampi kuin yleensä) joten oli vaikeeta saada kunnon vauhti päälle. :D   Vasta kun mentiin niin, että "uusinta" tuli mukaan, niin Della innostui, kuitenkin vain pikkiriikkisen. Silloin mentiin vain ne ekat neljä estettä, ei siis kahdeksaa niinkuin ekassa radassa. ;)
  Ku kaikki oli menny, niin käveltiin vaan loppukäynnit, ja toinen joka Dellalla menää (Wilma) tuli ottamaan ponnyn. :P
  Ennen kuitenkin tuota tuli Lotta kysymään kisaheppaa ja luokkaa. Sanoin, että tietenkin Della, koska enhän kellään muulla ollut mennytkään koko valmennuksen ajan, ja luokassa menin sitten 60cm. Se on mielestäni aivan sopiva meille! :D Se vain hiukan harmittaa, että siinä on arv. menetelmänä A.1.0, eli kaikki puhtaan radan saaneet palkitaan... Se on kuitenki tosi hyvä vielä meille, eli seki on ihan OK. Huomenna ne kisat, toivottavastri meitä ei ainakaan hylätä tai ettei Della oo kovinkaa hidas!! ;D
  Noh, mutta huomiseen sitten vaain!! <3 Ainiin, ne kuvat vielä valkasta:

Päätähuimaava estekorkeus <33


Jjeps, tiiän et pohkeen paikka on vähän hakusessa.. xD Laukassahan aina ;)


keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Savonlinnareissu :)


Nyt ollaan siis täällä Savonlinnassa oltu jo semmoset 6 päivää, eli tultiin sunnuntai-iltana ja ollaan sitte lähössä ylihuomenna, eli maanantai-aamulla. Ollaan täällä vaan oleskeltu enimmäkseen, mut ollaan myös ratsastettu muutaman kerran paikallisella Sarin tallilla. =) Ja tänä viikonloppuna on sitten ollu se kaupungin suurtapahtuma niinku ratsastusmielessä; OPERAGAMESIT!! <33 Niitä ollaan oltu joka päivä kattomassa melkeen jatkuvasti. Oon myös vähän fotannu, mut kuvat laitan myöhemmin ku oon saanu ne koneelle.
  Mun milestä Sarin tallilla Sari antaa tosi hyvää opetusta ja ne hevoset on aivan ihania. Et suosittelen jos joskus meette Savonlinnaan!! :D
  Ekalla tunnilla menin sellasella ihanalla hepalla, Sanilla. En tiiä mitään rotui/muita, mut sen tiiän, et se on ruunikko ja siro. <3 Sillä oli tosi kiva mennä, mentiin paljon voltteja ja sellasia juttuja. Sanilla oli vaan ihan älyttömän iso laukka, siis sen muihin askeleihin/kokoon verrattuna. Sitä piti kokoajan ajaa eteen ettei se olis rikkonu raville, ja sit se valu ulospäin volteilla. Ja ku mulla on heikompi ulkopohje ainaki volteilla, nii sitte en oikeen saanu sitä sieltä ulkoa mihinkään... :)) Lisäks mul on liian isot kengät (kokoa 39, vaik mun oikee koko on 37 xD) JA liian löysät minichapsit, et ulkojalan kengä meinas tippuuki yhes vaihees. ;) Olihan Sani muuten aaaaivan ihana ja varmaan Sarilta mun lemppari!! <33 Se oli jotenki niin lempee ja mukava, vaikka nyt vähän tahmee, mut niistähän aina oppii!! :D
 




 Sitte siin kulu aika kauan, ja toinen tunti oli vasta lauantaina, aamulla jo klo 10. Äiti oli lähteny häihin jo aikasin, joskus 7 maissa, joten isä herätti meijät ennen yheksää ja sit yheksältä isä heitti meijät 200 metrin päähän XD Siis ku se lähti harjotuksiin (laulaa Savonlinnan oopperakuorossa) nii samalla sitte vei meijät siihen. Haettiin hepat siellä sitte, ja mä menin Vesalla (suokki jolla olin viime vuonnaki menny), Reeta Sanilla ja Ella Reiskalla. Me oltiin kolmestaan eli se oli pienryhmätunti. <3 Mentiin pohkeenväistöö uralla käynnissä siten, et hevosen etujalat kulkee uralla ja takajalat sisempänä. Se oli Vesalla aika haastavaa, mutta muutamat kerrat onnistuttiinkin. :) Laukattiin myöski paljon, voltteja yms. juttuja siellä sun täällä. ;D
  Siihen tunnille ei ollu kuvaajaa, mut ekalle äiti näpsi vähän kuvii, joten niitki tulee sitte tässä lopussa. xD
  Mutta siis: perjantai, lauantai ja sunnuntai meniki suurimmalta osalta niitten isojen kisojen OperaGamesien kattomisessa, ja se oli tosi hauskaa ja jännää, vaikka pikkusen aina tylsisty ku tuli vaan samanlaisii ratoja kaikilta ym. :D Mut sain sieltki paljon hyvii kuvii, toivottavasti menee koneelle niin pääsen näyttään teille parhaat palat =))
  Eli tässä niit sit pitäis tulla:



Niiiin helpon näköistähän tämä on, ihan kuin vain tarvisi ISTUA hevosen selässä... ;))






Tuo heppa vähän protestoi palkintojenjaossa... xDD
Siinähän se, eli ensi kertaan!!! (Varmaankin huomenna postaan kun en tänään enää jaksa, meillä oli nimittäin eilen valmennuksessa esteitä. <3 Siitä sitten luultavasti huomennaa!! :D




sunnuntai 1. heinäkuuta 2012

Paaljon ohjelmaa, mm. kisoja, treenejä ym. ♥♥

Nyt ollaan siis oltu jokapaikassa ja tuntuu siltä kuin kaikissa niissä aivan yhtäaikaa... :DD Kirjotain siis vain vähän jokaisesta. Tässä on nyt - jos tarkkoja ollaan - ollut kaksi treeniä ja kahdet kisat. ;)) Ekat treenit olivat silloin kun oltiin Lantelassa pikkusten hoitoleirillä avustajina. Ne oli kouluratsastusharkat, siis yks valmennustunti perjaatteessa. :)

19.6
Menin tietty Dellalla (sillähän meen nykyään joka valkassa koska se on mun "kisaponi"), ja mentiin kolmikaarista kiemurauraa. Laukassa mentiin silleen, et nostettiin laukka viimmesen kaaren suoralla sivulla, ja siinä ponin piti olla tarkkana et se nosti oikeen laukan. (Ja tietty ratsastajan myös :D)
  Sillon sato vettäki kaatamalla kokoajan, joten kuvia ei ratsastuksesta ole, ainoastaan tallista sisältä =)

KLOCKAS DELILAH "DELLA" ♥♥♥

Hilma <33

Pirre ♥

Klockas Eldorado "Elden" :))

26.6
No joo, ja sitten toinen valmennustreeni oli este, ja sillonki menin Delilahilla, ja mentiin perusjuttuja + lopuks joku 60cm rata. <33 Della oli ihmeen reipas ja iloinen, saatto myös johtuu siitä et Wilma oli sillä ekana menny. ;D Se meni kuitenki mielestäni tosi hyvin. Ella, siskoni, meni sellasella shetulla, Emmalla, ja se ei ollu menny sillä koskaan ennen ku se ei kauheesti oo ollu tunnin tunneilla. :)) Se meinas muutaman kerran tippuu, ku Emma veti aina pään alas esteen jälkeen, et se on sit aika paha viel sarjaesteellä xD Mutta joo, se siis ihan hyvin meni. Sillonki pikkasen sato, mut äiti sai näpättyy muutaman kuvan ;)

 

Sama kuva ku yllä, mut zoomattuna xD

28.6
Sitten seuraavaks olikin jo estekisat, ja niissäkin menin Dellalla. <3 Ne meni oikeestaan ihan hyvin, yks kileto mut ihan mun syystä. Eka hyppy oli kauheen iso enkä sit menny mukaan kunnolla, joten en pystyny oikeen keskittyyn niihin seuraaviinkaan. :) Kolmosesteelle tuli huono tie, ja ku kolmonen ja nelonen oli niinku sarjassa, niin sit se jotenki vaan kiemurteli ja neloselle tuli se kielto. ;) Mutta ainahan sitä oppii! Loput meni tosi hyvin, ja Della oli reipas ja kaikkee. <3 Muillaki meni hyvin. Tais nyt olla silleen, et meitä oli siin luokassa (50cm, arvostelumenetelmä 367.2) 10, ja mä tulin yhdeksänneks. xD Mut se ei haitannu yhtään, sillä en tullu ainakaan ihan vikaks!! Ja siin oli kuitenki mua paljon parempii ratsastajii. :D Olen siis ihan tyytyväinen, ja ens kerralla ehottomasti uudestaan yritän parhaani!! ;D

Toi siis lämmittelyvideo, siin nostin just laukan. =)) 


Ja tässä sit se rata. :D

30.6
Mutta joo, niitten kisojen jälkeen oli sitten yks vapaapäivä, ja lauantaina (kisat oli siis torstaina) oli poniagilitykisat, mistä tän blogin olis tarkotus kertookki. :) Mutta siis: 
  Lähettiin tallille jo ennen 10.00, koska siellä alko shettisnäyttelyt sillon. Meijän poniagilitykisat oli vasta sitten myöhemmin, 13 maissa tai jotain. Katottiin siinä sitte, harjailtiin Hilmaa (sillä me kaikki mentiin siin poniagilityssä) ja laitettiin se hienoks. Siin tuli vähän aika pitkäks, ku eihän sitä näyttelyy kokoajan jaksa kattoo, ja ku sato vielä kaiken lisäks eikä mulla ollu sadetakkii, se oli jääny autoon, jolla äiti oli menny Mollyn kaa lenkille... :S XD Mut kuitenki äiti tuli sitte ja sain sen sadetakin, ja jossain siinä 12.30 ruettiin laittaan Hilmalle vielä viimmesiä juttuja ja tietty suitset päälle. 
  Sitten talutettiin se siihen aitaukseen, missä poneja sai talutella. Se rata oli yhellä laitsalla, ku kentälle olis ollu niin hankalaa laittaa niit kaikkii juttui mitä siihen rataan tarvii. Joten Reeta meni ekaks Hilmalla ja se meni ihan hyvin, Hilma vaan "kiels" yhen pressusysteemin. Sitte meni Ella, ja silläki meni tosi hyvin. Mä olin seuraavana, ja mun mielestä mulla meni aika järkevästi se, en siis tehny mitään liian nopeesti tai näin. Esim. sille pressulle menin käynnissä, ja samaten labyrinttiin ja kiikkulaudalle. ;) Mut ei siis tullu mitään "kieltoja" ym. 
  Siin oli sit taas odotteluu, ku ne muut meni viel sitä, mut lopulta saatiin kuulla tulokset, ja mä olin tullu kait kuudenneks!! <33 Saatiin kaikki sellaset kivat ruusukkeet, mis luki Pohjanmaan näyttely. Ella tuli seittemänneks ja Reeta vähän meijän perään. ;D Siit ei ollu kuvii, ku sato kokoajan aika lailla. :) 

Mut siin taiski olla kaikki, ens kertaan (viikon päästä??)!! :DD

torstai 14. kesäkuuta 2012

Koulukisoissa!! :D

Eli nyt siis koulukisapostauksen vuoro! :) Mentiin tallille joskus siinä viiden maissa illalla, ja hoidettiin ponit. Minä ja Ida hoidettiin Della ja laitettiin sille varusteet. Reeta hoiti Eldenin ja Ella Hilman kisakuntoon. Laitettiin Idan kanssa vielä Dellalle etuharjaan letti.
  Reeta ja Ella menivät lämmittelemään joskus 17.20 siihen yläkentälle, ja mä, Ida ja yks toinen Iida katottiin ku ne verkkas. Ne käveli, ravas ja laukkas ja meni ihan perusjuttuja. :) Sitten ku alko kisat, nii Ella meni Hilmalla ekana ja katottiin se, ja niillä meni tooosi hyvin. Sen jälkeen otettiin ponit ulos Iidan kaa ja alettiin käveleen alakenttää kohti. Siellä tehtiin samoja perusjuttuja niinku verkaks.
  Della oli tosi ihanan reipas, se vaan ihmetteli hiukan varsoja jotka oli siinä vieressä. Ku laukattiin, nii Delilah meni tosi ihanasti ja reippaasti. Meki verkattiin jotain 40min jonka jälkeen lähettiin meneen tallille päin. Iida oliki sitte Pirrellä heti ku saavuttiin yläkentälle ja mä sen jälkeen. ;)
  Ku oli mun vuoro, menin kentälle ilman raippaa ja tälleen. Ravasin ja sitte ku oltiin vihelletty nii alotin. Della meni ihan kivasti vaikka saihan siinä paljon tehä hommia. Käynti tuli ihan ok mun mielestä ja näin. Eka laukkaki nous tosi hyvin ja ympyrä meni kivasti. Askeleen pidennys sitte vähän jäi, koska laukan jälkeinen ravi oli vaikee koota ja silleen. Toinen laukka tuliki sitten vähän huonommin ja ympyrästä tuli pikkusen soikeen muotonen. :D Käyntipätkä meni hyvin, ja loppuki suju sitte oikein mainiosti. Siinä sai jalkalihakset vähän töitä kieltämättä... ;D Olin kuitenki aika tyytyväinen, ja Della oli suoriutunu mainiosti, ku sain kuulla, että olin sijottunu 2. sijalle!!! :DD Siitä yllätyin kyllä ihan sairaasti. :) Ella oli johossa pisteillä 110p. ja jtn. prosentteja, ja jaetulla sijalla sitte loppujen lopuks oli kolme ratsukkoa!! Muuten mäki olisin saanu palkinnon, mut ku niitä oli kolme niin päätettiin antaa jokaselle ruusuke ja sitten vaan ykkössijalle päässeet sai ruusukkeen. Mut silti olin niiin hämmästyny et pääsin tokaks niissä kisoissa, vaikkaki ohjelma oli helppo, mutta muuten se ei kyllä tuntunu yhtään niin hyvältä et olisin päässy tokaks!!! <33 Ihana Della. ;D
  Tässä nyt kuitenki ekaks se rata ja kommentit ja sen jälkeen kuvia muutama, ei nyt tullu niin paljoo ku Ida oli vähän kiireinen mut saihan niitä jotain. :)

Harrasteluokan kouluohjelma 2009
Helppo C


1.      L       Radalle harjoitusravissa                  
         C      Vasemmalle                                    7 p.      Kommentit: linjalla, suora
2.     HB     Koko rata leikkaa, puolivälissä
                   noin 5m käyntiä                             6 p.       Ratsasta kulmaan, rento käynti, herkemmin raviin
3.     LIL     L laukannosto, kierros oikeaa
                   harjoituslaukkaa pääty-
                   ympyrällä                                    
         L        Harjoitusravia uraa seuraten         6,5 p      Nosto ok, käy uralla asti        
4.    EM       Koko rata leikkaa, askeleen
                   pidennys                                       6 p.       "Ruutia" lisää
5.    CIC     Laukannosto, kierros vasenta
                   harjoituslaukkaa pääty-
                   ympyrällä                                    
         C       Harjoitusravia uraa seuraten           5,5 p.     Siirt. myöhästyi
6.      H       Siirtyminen käyntiin                        6  p.       Hieman myöh.
7.     HIB    Keskikäytiä                                   7 p.        Rento tahdikas käynti, pehmeä kuolaintuntuma
8.      B       Harjoitusraviin                               7 p.        Pisteessä
9.      L        Pituushalkaisijalle                          7 p.        Kauniisti suoraan
10.    G     Pysähdys - liikkumatta - tervehdys   6,5 p.     Rauhallinen

Yleisvaikutelma:
1.            Askellajit (vapaus ja säännöllisyys)       7 p.     Siistiä ja mukavaa katsottavaa. Energiaa
2.            Lennokkuus (eteenpäinpyrkimys,
             askeleen joustavuus, selän työskentely
               ja takaosan työskentely)                      6 p.      Vielä lisää niin saat näyttävyyttä
3.            Kuuliaisuus (tarkkaavaisuus ja luot-
              tavaisuus, sopusuhtaisuus. Liikkeiden
              keveys, kuolaintuntuman pehmeys
              ja etuosan keveys)                             6,5 p.    Pehmeä, kaunis
4.           Ratsastajan asento, istunta ja apujen-
              käytön moitteettomuus                       7 p.       Perusistunta


Pisteet:     104,5 p.           65,31 %
           




Mihinkäs sitä katotaan... xD

Ens kertaan! <3

tiistai 12. kesäkuuta 2012

Kouluvalmennuksessa ♥

Eli oltiin siis nyt tänään kouluvalmennuksessa. Menin Delilahilla, joka on new forestin poni ja n. 138cm.
Muiden ratsut:
Reeta-Iza
Ella-Emil
Anette-Pirre
"Della" oli alussa tosi reipas, tai no ei nyt tosi mutta aika. :) Alotettiin vaan käynnillä pitkin ohin ja sitten alettiin ravailla. Laukattiin myös ihan vaan uraa pitkin. Delilah meni oikeestaan tosi kivasti. <3
  Sitte alotettiin sillä, että tultiin käynnissä pituushalkasiaa pitkin vaan näin ja tehtiin pysähdykset jokasen kirjaimen kohalle, mut ei tietenkään L tai C, koska niissä käännyttiin. Piti siis tehä pysähykset myös X, I ja G:n kohalla. ;) Della kuunteli ihan hyvin. Tultiin sitte samaa ravissa, mut piti pysäyttää vaan I:ssä eli ihan keskellä kenttää. Sekin meni ihan OK.
  Seuraavaks harjoteltiin hiukan käyntiin siirtymisiä siinä keskihalkaisialla, koska se tulee myöskin kisoihin (niistä lisää myöhemmin!) ja ensin piti kävellä 5m. Se on ponin askelissa ehkä n. 8 askelta. Della oli hyvin kuulolla, ehkä vähän liikakin joissain kohissa. :) Sitten tultiin samaa, mut piti tulla vain 3-5 askelta, ja joskus Della meni jopa 2. ;) Mut tavallisesti 3. Siin juuri tuli vähän kiire, olis pitänyt kävellä vielä hiukan rauhallisemmin, mutta mikäs siinä kun poni oli kerrankin ihanan reipas. ;D
  Nostettiiin vielä lopuksi vähän laukkoja, eli C:ssä ja L:ässä aina nosto, jonka jälkeen siirtyminen raviin. Delilah oiko koko ajan kulmissa noston jälkeen ja ennenki sitä, et siihen meni aika paljon aikaa saada se niihin kulmiin, mut laukka nousi kyllä hyvin. Sitte kisoissa onki ihan hyvä et vähän oikasee, koska eihän pääty-ympyrät mee koskaan uraa pitkin.
 Lopuks vielä ravattiin pitkillä ohjilla ja sitte loppukäynnit. Kivaa oli!! <3
 
Ja nyt kisoista: Eli ylihuomenna, 14.6 torstaina on kouluratsastuskilpailut Stall Cederblomilla klo 18.00. Mää osallistun Delilahilla, Reeta luultavasti Eldenillä ja Ella ehkä Hilmalla. Mennään harrasteluokan kouluohjelmaan,
eli se on sitten tosi helppo. Katsomaan pääset tästä. Niinkuin varmaan näättekin niin siinä on vaan kaks pääty-ympyrää laukassa ja tälleen. :)) Mut ainaki ihan sopivat mun ja Dellan ekoiks yhteisiks kisoiks!! :D
 Sitten estekisatkin ovat tulossa joskus pian, niistä sitten lisää toisissa postauksissa.

Loppuun vielä kuvia tämänpäiväisestä tunnista. ;D



Ilmeeni... XD
Eli tässä tän kertanen postaus ja lisää sitte kisoista :) Moroo!! =)

sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Estekisat!! ♥

Niin, eli siis olin tänään estekisoissa Cederblomilla ja menin Iza-nimisellä new forestilla 60cm-luokassa. Iza oli tosi kiva, ainoastaan vähän hidas ja näin. Mutta hyppäsi hyvin niinkuin muuten! :)
  Olin kolmannessa eli tokavikassa lämmittelyryhmässä, ja Iza meni jokaisessa. Reeta meni Eldenillä ja Ella Hilmalla. Oltiin kaikki kuitenki samassa lämppäryhmässä. ;) Sain Izan jotenki eteenpäin ravissa, mut siihen meni mun kaikki voimat oikeestaan joten en sitte saanu laukkoja niin hyviks, mut laukkashan tyttö kumminki! =)
  Laukkojen jälkeen otettiin heti este, n. 50cm "tynnyrieste" elikkä puomit oli tynnyrien päällä. Se meni tosi hyvin, ainoastaan eka hyppy oli vähän outo mutta selvittiin. :) Muut lämppähypyt oliki sitte helppoja.
  Olin eka, koska olin kisojen ainoo joka hyppäs 60cm radan, ja mulla alko ihan hyvin, mut tokalla esteellä tuli kielto koska ohjasin hiukan huonosti. =) Mentiin kuitenki toisella yrittämällä hyvin yli, ja seuraavaks oliki sit sarja (ekatki kaks estettä oli ollu sarja). Eka este meni taas hyvin mut toiselle tuli kielto. Yritin viel kerran mut kiels uudestaan. Sitten vikalla kerralla meni yli. Loput radasta meni ainaki omasta mielestäni ihan hyvin, ehkä vikalla esteellä oli hiukan hidas tahti. Meni oikeesti tosi hyvin sit loppujen lopuks, ja Reetalla ja Ellallaki meni oikein hyvin, paitsi et Ella tippu Hilmalta kaks kertaa esteen toiselle puolelle, ku Hilma kiels just ennen estettä. :) Ellaa sattu vähän ranteeseen ku se otti kädellä vastaan tippuessaan, et siin saattaa olla hiusmurtuma... :S Mut kyl se sitä ainaki pystyy liikuttelemaan, ettei se niin paha voi olla! :D
  Koska arvostelumenetelmä oli Klockas Special, eli niitten joku oma juttu, niin kaikki sai ruusukkeet eikä ollu ketään erillistä voittajaa. Mä sain liilan. ♥
  Ja sitä vielä, et ku aamulla heräsin, niin mulla oli toinen silmä (oikee) "muurautunu" umpeen!!! D: Se oli aika kauheeta ja säikähin aika paljon. Sain sen sitte auki ja menin näyttämään äidille, ja kuinkas ollakkaan mulla on sitte silmätulehdus, että kiva. se leviää kuulema aika nopeesti, et varokaa vaan... :) Toivotaan vaan et se menee pian ohi! 8)

Täs sit viel näitä kuvia, tuli aika outoja mut ei voi mitään ;D

Jee, kukakohan tässä nukkuu... Zz..

LAUKKAAAA..

Lämppähyppy nro. 1

Radalla!




Niin, ja vielä sitä, et jos kattotte jotenki kummeksuen ku mulla on kaikissa kuvissa aurinkolaist, niin se johtuu siitä, että mulla oli silmätulehdus, ja silmiin ei sattunu niin paljoo jos piti aurinkolaseja. En ollu vielä ees saanu silmätippoja kisoihin!! :)

Mutta tässä kaikki tältä kertaa, ylihuomenna seuraavaks valkasta! <3


lauantai 9. kesäkuuta 2012

Viimmenen kunnon tunti tällä kaudella! :(

Eli eilen olin sitten vikalla tunnilla tällä kaudella, niitä tunteja saa kyllä varailla millon tahtoo kesälomallaki, mutta niinkuin vakitunnit loppuivat nyt. En myöskään ollut tavallisella tunnillani, vaan perjantaina keskiviikon sijaan, koska keskiviikkona olin vielä kaverillani Lahdessa. Sieltä muuten ostin sellaisen kivan hiushomman kisoihin... ;))
Joka tapauksessa, sainkin kokeilla ihan uutta tuttavuutta, nimittäin menin Klockas Hamiltonilla!!! <3<3 Se on new forest rodultaan ja nuori, vasta 5-vuotias. Se on iiihana hoitaa ja myöskin iiihana ratsastaa. ♥ Olin kuulema sen kolmas ratsastaja, sillä on ollut selässään vain kaksi ratsastajaa ennen mua: Sen omistaja Lotta ja sit joku muu, en muista nimee. Se saattaa tulla tunneille tulevaisuudessa, mutta se on kai myynnissä joten saas nähdä... :D Nyt kuitenkin kerron vähän tunnista enemmänkin:

Hämmästyin oikeesti ku huomasin et sain tunnille Hamiltonin, koska eihän kukaan meistä ollu sillä koskaan menny ja aina se oli ollu tarhassa ku oltiin oltu siellä tunneilla! Se on kuitenkin sellanen ihana ruunikko, jolla on jotain merkkei päässä ja sukkii kolmessa jalassa... :D Kuitenki, laitoin sen vaan normisti valmiiks ja tälleen. Vähän oli ongelmia varusteiden kaa, ku en tienny mitkä oli sen. Se sai sitte loppujen lopuks Rasmuksen satulan ja jotku (varmaan sen omat) suitset. =)
  Ku alotettiin, kävelytin sen eka kerran kentän ympäri, koska Linda sano et se on hyvä tehä aina hiukan kokemattomille poneille. Sitte menin selkään ja kävelin pitkillä ohjilla niinku aina tavallisestiki. Sitte otettiin ohjat, ja alettiin ravaileen. Hamilton oli toosi nopee ravissa, siis siltä löyty vaan omaa moottoria toosi paljon ja sehän on vaan hyvä, koska ainakaan se ei oo sellanen hidas niinku tuntiponit nyt yleensä on. Huomas sitte ku oli vähän kauemmin menny, et ei saanu ajatella yhtään mitään omiaan, vaan oli ihan pakko keskittyä koko ajan siihen mitä teki ja tälleen, koska muuten poninki keskittyminen herpaantu. Mentiin silleen vaan hetki, et ravailtiin, ja siinä sitten otettiin käyntiin ja valmisteltiin laukkaa. Mä sain laukata yksin et Hamiltonilla olis ollu sit helpompaa eikä olis ollu niin paljoo mietittävää. No, ihan sitä mietittävää oli tarpeeks, koska Hamilton nosti laukan kyllä hyvin, mutta sit se kiihty ja kiihty... :)) Sain sen kuitenki hidastettuu raviin. Ihan samaa ei ollu toisessa kierroksessa, koska siinä se laukkas varmaan 5 kierrosta ylimäärästä... XD Ei se siis mua haitannu, ku ei missään vaiheessa tuntunu et se olis lähteny käsistä! Se vaan tykkäs laukata. <3 Ihana ponny!! :D
  Seuraavaks tehtiin vaan jotain kulmankatkasuu (kuulema helpottaaksemme Hamiltonii, muuten oltais menty pohkeenväistöi) ja sen jälkeen salmiakkikuviota. :) Hamilton meni oikeesti tosi hyvin, mut alussa ku piti istuu harjotusravissa niin poni lähti vähän lujaa ku luuli vissiin et laukataan vielä... ;D Hidastelin sitä sitte kevennyksellä ja lopussa se kulki kerrassaan ihanasti ja muodossa ♥ No niinhän ne aina nuo nuoret. =) Lopussa meni niinku sit tooosi hyvin ja olin tooosi tyytyväinen!! :'D
  Mulla on kuvii ja videoitaki, ne tulee tässä:










Tytöt kuvas myös laitsalla pikkutaaperoita, ja niistäki tuli tosi hyvii kuvii.



Raju meininki!! XD

Hyvä kuva emästä ja varsasta ;)

Eli täs tämänkertanen postaus, ens kerralla sitte huomenna ku meen estekisoihin Izalla.... Toivotaan et menee jotenkuten hyvin!! :D